رئیس جمهور روسیه:

اقتصاد جهانی هنوز مشکلات ساختاری دارد

کدخبر: 2040648

رئیس جمهور روسیه گفت: مشکلات ساختاری در اقتصاد جهان همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در سن پیترزبورگ، تاکید کرد: مشکلات ساختاری، که در اقتصاد جهانی انباشته شده، همچنان وجود دارد، رشد هنوز از سر گرفته نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: جهان با تحولات بزرگ و مهمی روبرو شده است که در همه عرصه های زندگی تاثیرگذار بوده است. نشست سن پیترزبورگ فرصت مناسبی را در اختیار می گذارد تا درباره مسائل راهبردی و چالشها مذاکره کنیم. این چنین گفتگوهایی امروز مهمتر شده است، چرا که جهان با تغییر و تحولات مهمی همراه است، تغییراتی که بر همه عرصه های زندگی تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه به مشکل کاهش رشد اقتصادی جهان پس از بحران و رکود بزرگ 2009 اشاره کرد و گفت: مشکلات ساختاری در اقتصاد جهانی مانع بزرگی برای از سرگیری رشد بوده است. پس از بحران 2009 میلادی، برخی مشکلات اقتصادی و مالی محدود شده ولی بر مشکل مربوط به رشد بدهی غلبه نشده است. اقتصاد جهانی هنوز با مشکلات ساختاری روبرو است.

پوتین اظهار داشت: تا سال 2025 میلادی، یک بازار انرژی واحد وجود خواهد داشت و روسیه نقش مهمی را در این بازار ایفا خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه درباره تحریمهای ضد مسکو نیز گفت: در خصوص تحریمها، همه اقدامات روسیه، متقابل بوده است، ما کینه کسی را به دل نداریم اما این یک جاده یکطرفه نیست.

اظهارات پوتین در حالی است که اتحادیه اروپا امروز جمعه تحریم‌ معاملات تجاری با شبه جزیره کریمه در دریای سیاه را که روسیه در سال 2014 و در اقدامی که به صورت بین‌المللی برسمیت شناخته نشده آن را به خاک خود ملحق کرد، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

این تحریم که تا 23 ژوئن سال 2017 تمدیده شده هرگونه واردات کالا از کریمه، هرگونه سرمایه گذاری در آنجا و همکاری در خدمات توریسم و همچنین صادرات برخی کالاها و خدمات به این شبه جزیره را منع کرده است.

همچنین اتحادیه اروپا قصد دارد که هفته آینده تحریم‌های گسترده اقتصادی خود علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین را تا پایان سال 2016 تمدید کند.

ارسال نظر: