پزشکان بدون مرز: از اتحادیه اروپا پول نمی‌گیریم

کدخبر: 2040660

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که در اعتراض به سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا که عواقب فاجعه باری برای پناهجویان دارد دیگر کمک‌های مالی این اتحادیه و اعضایش را نمی‌پذیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز در اعتراض به سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد که دیگر نمی خواهد هیچ پولی را از این اتحادیه و کشورهای عضو آن بپذیرد.

سازمان پزشکان بدون مرز این خبر را امروز (جمعه) در بروکسل اعلام کرد. همچنین هیچ بودجه جدیدی از کشور آلمان هم درخواست نمی شود.

سازمان پزشکان بدون مرز به این ترتیب از کمک های سالانه حدود 50 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به این سازمان بین المللی انصراف دادند. این سازمان بین المللی می خواهد حالا بیشتر به کمک های اهداکنندگان خصوصی اکتفا کند.

مدیر سازمان پزشکان بدون مرز آلمان در توضیح این تصمیم سازمان گفت: ما در پروژه های خود هر روز می بینیم که سیاست های اتحادیه اروپا چه رنجی را ایجاد می کند. همکاران ما روزانه تجربه می کنند که سیاست های اخراج اتحادیه اروپا چه تاثیرات فاجعه باری برای انسان های در حال مهاجرت، بخصوص برای گروه های آسیب پذیر مانند افراد حامله ، بچه ها و افراد زیر سن قانونی بدون همراه ایجاد می کند.

پزشکان بدون مرز به این مسئله اشاره کرد که سه ماه بعد از اجرا شدن توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه یکی از عواقب مستقیم آن این است که بیش از 8 هزار پناهجو در جزایر یونان گرفتار شده اند که در بین آن ها صدها نوجوان بدون همراه و تعداد زیادی خانواده وجود دارند که از جنگ در سوریه، عراق و افغانستان فرار کرده اند.

به گزارش سازمان پزشکان بدون مرز آن ها تحت شرایط نامناسب اغلب ماه های طولانی در اردوگاه های شلوغ باید در انتظار بازگشت به ترکیه باشند. از دید سازمان پزشکان بدون مرز توافق بین اتحادیه اروپا و ترکیه یک موفقیت نیست.

وزارت امور خارجه آلمان درباره این تصمیم پزشکان بدون مرز ابراز تاسف کرد. یک سخنگوی این وزارتخانه روز جمعه در برلین گفت که ما برای کار این سازمان احترام قائلیم. بخصوص در دوران جنگ ها و بحران ها پزشکان بدون مرز یک شریک غیر قابل انصراف برای ما است.

این سخنگوی وزارت خارجه آلمان همزمان تاکید کرد که وزارت خارجه همچنان آماده است از سازمان پزشکان بدون مرز حمایت کند.

سازمان پزشکان بدون مرز بر اساس اطلاعات ارائه شده در حال حاضر کمک هایی برای پناهندگان و مهاجران در بیش از 40 کشور دنیا از جمله یونان، صربستان، فرانسه و ایتالیا و همچنین به کشتی های نجات در دریای مدیترانه انجام می دهد. در 18 ماه گذشته این تیم تقریبا 200 هزار پناهنده در اروپا را درمان کرده است.

سال گذشته این سازمان امدادگر حدود 19 میلیون از سازمان های اروپایی، 37 میلیون یورو از کشورهای عضو این اتحادیه و 6.8 میلیون یورو از نروژ دریافت کرده است.

ارسال نظر: