نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد:

افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های درمانی هیچ گونه مبنای کار‌شناسی ندارد

کدخبر: 2040745

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تعرفه های پزشکی در کشور، این رشد را غیر منطقی ارزیابی کرد و آن را اجحاف در حق پزشکان دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدصاحب الزمانی معتقد است که افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها که هیات دولت تصویب کرده است هیچ گونه مبنای کار‌شناسی ندارد.

وی هر چند اظهار کرد که مصوبه هیات وزیران، قانون و قابل احترام است درعین حال به این نکته هم اشاره کرد که با توجه به تورم موجود در کشور، افزایش قیمت کالا‌ها، تجهیزات پزشکی و دستمزد پرسنل و همچنین افزایش مالیات‌ها، اجرای ۱۰ درصدی تعرفه‌ها کفاف این هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ ماه است که سازمان‌های بیمه گر مطالبات جامعه پزشکی و تشخیصی را پرداخت نکرده‌اند و از طرفی سازمان امور مالیاتی برای درآمد حاصل نشده از جامعه پزشکی مالیات می‌گیرد که نسبت به سال قبل، حدود پنج برابر شده است.

به گفته صاحب الزمانی، هر دو بخش دولتی و خصوصی از این تعرفه‌ها متضرر می‌شوند و زمانی که تعرفه برای جامعه پزشکی تعیین می‌کنیم باید به نمایندگی از اینجامعه نماینده صنف نیز حضور داشته باشد.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی گفت: اجرای این تعرفه‌ها برای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، آسان نیست و با تمام کارهای کار‌شناسی انجام شده و استخراج قیمت تمام شده خدمات، هیچ توجهی از سوی مسوولان به رشد منطقی تعرفه‌ها نشده است.

وی در عین حال تاکید کرد که جامعه پزشکی اخلاق حرفه‌ای خود را زیر پا نمی‌گذارد بلکه همواره کار خود را به درستی انجام می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: