آزادی ویزا برای مردم روسیه، ایده جدید رئیس کنفرانس مونیخ

کدخبر: 2040877

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ برای ایجاد پل ارتباطی با روسیه ایده‌ای کاملا جدید را مطرح کرده و خواستار طرح آزادی ویزا برای شهروندان روس شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سیاست امنیتی و خارجی اتحادیه اروپا در حال حاضر در برابر چالش های دشواری قرار دارد؛ اعم از اینکه بحران ها، جنگ و ترور در خاورمیانه میلیون ها نفر را مجبور به فرار و مهاجرت کرده است. برخی کشورهای اروپایی با یک سیاست ضد لیبرال به این مسئله واکنش نشان می دهند، راستگراهای افراطی هم در این اتحادیه بیش از پیش قدرت می گیرند.

انگلیس در معرض تهدید خروج از این اتحادیه قرار دارد و آمریکا مهم ترین متحد اروپا هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بسیار حساسی قرار دارد.

درباره راه حل ها برای این مسئله و دیگر مسائل این روزها کارشناسان بین المللی در چهار چوب هفدهمین کنفرانس سیاست خارجی موسسه هاینریش بول در برلین بحث می کنند.

در آغاز این نشست همچنین "وولفگانگ ایشینگر"، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نیز سخنانی را ایراد کرده و یک ایده کاملا جدید یعنی طرح آزادی ویزا برای شهروندان روس را مطرح کرد.

وی به نقش روسیه به عنوان شریک و رقیب غرب اشاره کرده و البته با انتقاد شدید از قدرت نمایی های نظامی روسیه و سیاست های این کشور و تاکید بر اینکه پوتین می خواهد به هر قیمتی قدرت خود را نشان دهد گفت: البته با این حال ما باید این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم که چگونه حسن نظر خود را به روسیه نشان داده و انگیزه های مثبت ایجاد کنیم.

در کنار راهکار سخت تحریم ها باید ما هر گونه تلاشی را به کار گیریم تا پل هایی را بسازیم و به این ترتیب نیروهای علاقمند به دموکراسی در روسیه را تقویت کنیم.

وی در این راستا خواستار آزادی ویزا برای شهروندان روس شده و در بخش دیگری از سخنانش انتقاد شدیدی به سیاست دولت آلمان در قبال ترکیه وارد کرد.

وی چندی پیش نیز در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" اظهار داشته بود که ما ناگهان در برابر آنکارا بخشی از مذاکرات را گشودیم چون به این کشور به دلیل بحران پناهندگان نیاز داشتیم.

ارسال نظر: