مصطفی رحماندوست:

مخاطب با اشعار سبزواری ارتباط برقرار می کند/ مرحوم سبزواری از سواد، عاطفه و موقعیت تاریخی بهره‌مند بود

کدخبر: 2041003

مصطفی رحماندوست بیان کرد: توفیق الهی و تلاش شخصی مرحوم سبزواری، او را در ادبیات ماندگار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مصطفی رحماندوست، شاعر شناخته شده کشورمان که در مراسم تشییع زنده‌یاد حمید سبزواری شرکت کرده بود، با اشاره به ویژگی های شعری او گفت: من در زمینه سروده های او تخصصی ندارم اما به عنوان یک مخاطب که با شعرهای مرحوم حمید سبزواری برخورد می کنم، می توانم بگویم سروده هایی هستند که جذابیت شعری دارند و با مخاطب ارتباط برقرار می کنند.

رحماندوست همچنین اظهار کرد: مرحوم سبزواری در موقعیت رشک برانگیزی بود؛ به طوری که بسیاری از شاعران دلشان می خواهد در این موقعیت باشند. او سواد کافی در زمینه ادبیات داشت، ادبیات کلاسیک را خوانده بود و با متون کهن و جدید آشنایی داشت.

وی تاکید کرد: سبزواری همچنین در کنار با سواد بودن، از هنر، عاطفه و خلاقیت و حس یک شاعر نیز بهره‌مند بود که سبب می شد دانسته های ادبی‌اش به خوبی تبدیل به سروده‌هایی دلنشین شود.

رحماندوست افزود: این شاعر در موقعیت جعرافیایی و تاریخی خوبی هم قرار گرفته بود و توانست کاری را که باید، انجام دهد. او با اشعار بسیار مناسبی که در برهه‌های تاریخی سرود، از شاعران ماندگار شد؛ به عنوان مثال شعری که برای ورود امام به ایران سرود و «خمینی ای امام» این طور ماندگار شد یا بعد از شهادت استاد مطهری که ترانه «ای مجاهد شهید مطهر» را در مدت بسیار کوتاهی ساخت و هنوز که هنوز است در مراسم مربوط به شهید مطهری تکرار می‌شود.

مصطفی رحماندوست تاکید کرد: این ها توفیقات الهی است که می تواند نصیب یک شاعر شود و از او چهره‌ای مردمی بسازد. تلاش شخصی مرحوم سبزواری و توفیق الهی که نصیبش شد او را در ادبیات ما ماندگار کرد و این شاعر بخش مهمی از تاریخ انقلاب را به خودش اختصاص داده است.

ارسال نظر: