محورهای اصلی مذاکرات وزیر دفاع روسیه با بشار اسد

کدخبر: 2041025

تداوم همکاری‌های نظامی دمشق و مسکو که از مهرماه سال ۹۴ علیه تروریست‌ها بویژه داعش و جبهه النصره آغاز شد، محور اصلی مذاکرات "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دمشق اعلام شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شویگو که بنا به دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای بازدید از یگان های نیروهای مسلح این کشور مستقر در پایگاه حمیمیم به سوریه سفر کرده است، در مذاکره با بشار اسد آخرین تحولات در این کشور و همچنین افق همکاری های نظامی ضد تروریستی دمشق و مسکو را بررسی کرده است.

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه اعلام کرد که طرفین در باره روابط وزارت خانه های دفاع دو کشور و برخی مسائل مربوط به همکاری در زمینه مقابله با گروه های تروریستی فعال در خاک سوریه مذاکره کردند.

از سوی دیگر وزیر دفاع روسیه به فرماندهی روسی پایگاه هوایی حمیمیم دستور داد که کمک رسانی همه جانبه را به مردم سوریه افزایش دهد.

فعال تر کردن مذاکرات محلی صلح سوریه با سران گروه ها و طوایف برای پیوستن به نظام آتش بس از دیگر برنامه های کاری شویگو به مسئولان پایگاه حمیمیم اعلام شده است.

مسکو با وجود مخالفت کشورهای ضد سوری بویژه آمریکا، عربستان و ترکیه در طول بیش از پنج سال بحران سوریه، کمک های خود را برای تقویت ارتش این کشور و اجرای قراردادهای نظامی فروش تسلیحات، قطع نکرده و از مهرماه سال گذشته نیز وارد عملیات نظامی ضد تروریستی با استفاده از نیروی هوافضای خود شد.

روسیه پس از پنج ماه حمله های مداوم هوایی و موشک باران های دریایی و زیر دریایی علیه تروریست ها، متوقف کردن پیشروی گروه های تروریستی و فراهم کردن زمینه آغاز تهاجم نظامیان سوری، بخش اصلی نیروهای خود را از سوریه خارج ولی همزمان اعلام کرد، واحدهای مستقر روسی وظیفه ضد تروریستی خود را همچنان انجام خواهند داد.

روسیه که از روز نخست علام کرده در هیچ عملیات زمینی شرکت نخواهد کرد، با پرواز بمب افکن های خود بیش از 10 هزار موضع تروریستی در سراسر سوریه را نابود کرده و اکنون نیز از عملیات زمینی ارتش این کشور علیه تروریست های خارج از توافق آتش بس بویژه داعش و جبهه النصره پشتیبانی هوایی می کند.

سفر وزیر دفاع روسیه به دمشق حدود چهار ماه پس از برقراری آتش بس، نشانه آشکاری از پر دستاورد بودن همکاری های دو کشور علیه تروریست ها و خنثی کردن نقشه سرنگونی دولت سوریه است که با دیدار و مذاکرات انجام گرفته بین شویگو و بسار اسد، ابعاد جدیدی برای آن در نظر گرفته است.

تداوم همکاری های نظامی روسیه و سوریه، کمک به بازسازی ارتش این کشور که مسکو بارها اعلام کرده تنها نیروی زمینی توانمند، با تجربه و قابل اتکا در مبارزه میدانی با تروریسم است، ادامه پرواز بمب افکن های روسی و همچنین هماهنگی مواضع دمشق و سوریه برای ادامه مذاکرات سوری سوری در ژنو، مهمترین محورهایی است که دو کشور به آن توجه دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: