نماینده مجلس شورای اسلامی:

فعالیت‌ها و اهتمام شهرداری تهران در عرصه فرهنگی قابل تقدیر است

کدخبر: 2041171

قمی با اشاره به مسئولیت مدیریت شهری در حوزه فرهنگی، گفت: خوشبختانه شهرداری تهران در سالهای اخیر اقدامات مناسب و خوبی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی انجام داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد قمی، نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای مقابله با ما ابتدا ازطریق جنگ نظامی وارد عمل شدند ، اما با مقاومت مردم، بسیج و سپاه مواجه شده و شکست خوردند.

وی ادامه داد: به همین دلیل دشمنان و معاندان نظام به خوبی دریافته اند که به راحتی نمی توانند به ما آسیب برسانند، به همین دلیل تفنگ و اسلحه را کنار گذاشته و تجاوز فرهنگی خود را علیه ما آغاز کرده اند.

قمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر شبیخون فرهنگی دشمنان، افزود: جنگ فرهنگی ابعاد گوناگونی دارد و اگر ما بیدار نباشیم دشمن از طریق تهاجم فرهنگی می تواند ماهیت انقلاب اسلامی را دگرگون کند.

وی با اشاره به اینکه باید تا حد امکان از ارزشها و آرمانهای انقلاب دفاع کنیم، گفت: ابزار هنر بهترین وسیله برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گسترش فضاهای فرهنگی و تولید محتوای مناسب، یکی از راهکارهای مقابله با دشمنان است، افزود: تربیت و آموزش افراد فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران از جمله فضاهای خوب و مناسب فرهنگی برای تربیت و آموزش جوانان و مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه نظام و انقلاب است، افزود: از دیگر امتیازات این مرکز فرهنگی و هنری راه اندازی آن در جنوب شهر است.

قمی با اشاره به اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران منجر به محرومیت زدایی فرهنگی در جنوب شهر می شود، افزود: بنابراین احداث و راه اندازی چنین مراکز و فضاهای فرهنگی در جنوب شهر ارزشمند است و آن را به فال نیک می گیریم.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم نیروهای کارآمد و تاثیرگذار برای جمهوری اسلامی ایران در این مجموعه فرهنگی تربیت شود ،گفت:باید شعار و شعور فرهنگی در این مرکز هنری و نمایشی ،توامان به نیروها آموزش داده شود.

وی یکی از آسیب‌های این مجموعه هنری را شعار زدگی دانست و تصریح کرد: باید مراقب باشیم به اسم فرهنگ ، فرهنگ را نابود نکنیم، بلکه افراد را ریشه ای و اساسی با فرهنگ، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

قمی با اشاره به مسئولیت مدیریت شهری در حوزه فرهنگی، گفت: خوشبختانه شهرداری تهران در سالهای اخیر اقدامات مناسب و خوبی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی انجام داده است.

وی ادامه داد: اهتمام شهرداری تهران در بسط و گسترش فضاهای فرهنگی به ویژه راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران، یکی از اقدامات قابل قبول مدیریت شهری به شمار می‌آید.

عملیات احداث مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

این مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت‌های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالن‌های تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری‌ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکان‌هایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه‌های این مرکز به شمار می‌آید.

ارسال نظر: