۱۰۶ کشته و زخمی در درگیری پلیس با معلمان مکزیک+ تصاویر

کدخبر: 2041342

در درگیری بین پلیس و معلمان خشمگین در شهرهای مختلف مکزیک، ۶ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ تسنیم نوشت: درگیری میان پلیس و معلمان در مکزیک چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در این درگیری‌ها که بین یک اتحادیه معلمان و نیروهای پلیس در جنوب مکزیک رخ داد، 6 نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شده‌اند؛ به گفته مقامات، درگیری‌های خشونت‌آمیز بعد از آن آغاز شد که اتحادیه معلمان با قانون جدید «تست اجباری» از معلمان به عنوان بخشی از اصلاحات سیستم آموزش و پرورش فراگیر در این کشور، مخالفت و اعتراض کردند.

معلمان خشمگین همچنین نسبت به دستگیری رهبران اتحادیه که به اتهام پول‌شویی توسط نیروهای پلیس این کشور بازداشت شده‌اند معترض هستند؛ در این درگیری‌های که از دیروز (یکشنبه) در ایالت جنوبی «اوآخاکا»(Oaxaca) مکزیک آغاز شده، معترضان از سنگ و کوکتل مولوتف برای مقابله با پلیس استفاده کردند و چندین وسیله نقلیه از جمله چند اتبوس را به آتش کشیدند.

این در حالی است که خبرنگار آسوشیتدپرس که در صحنه حضور دارد گزارش داده که دیده است نیروهای پلیس ضدشورش به سمت مردم آتش گشوده‌اند؛ درگیریها در شهرهای مختلف مکزیک از جمله «اوآخاکا»(Oaxaca) همچنان ادامه دارد اما خشن‌ترین درگیری‌ها مربوط به «نوچیختلان»(Nochixtlan)در شمال «اوآخاکا»(Oaxaca) بوده که مرکز این ایالت مکزیک نیز به حساب می‌آید.

فرماندار «اوآخاکا» در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه با «انریکه گالیندوپل» رئیس پلیس فدرال شمار کشته‌شدگان این درگیری‌های خشونت‌بار را 6 نفر عنوان کردند؛ آنها همچنین گفتند که در این حوادث 53 غیر‌نظامی، 41 مامور پلیس فدرال و 14 پلیس مجروح شده‌اند و تمامی جان‌باخته‌گان از میان غیرنظامیان هستند.

پلیس فدرال مکزیک در حالی مدعی شده که از سلاح گرم برای متفرق کردن معترضان استفاده نکرده است که فیلمی که توسط خبرنگار آسوشیتدپرس از صحنه درگیری گرفته شده، نشان می‌دهد حداقل یک افسر پلیس چند بار با اسلحه به سمت معترضان شلیک می‌کند هر چند که معلوم نیست که او مامور فدرال یا از پلیسهای ایالتی بوده است.

درگیری‌های یکشنبه شب به اوج خود رسید و در شهرهای «سن‌پابلو» و «سن‌تیاگویتا» معترضان تاسیسات مراکز پلیس فدرال را آتش زدند.

ارسال نظر: