خانه‌های اعیانی لندن در تصاحب شیوخ خلیج فارس

کدخبر: 2041374

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک چهارم از سرمایه‌گذاران عرب حوزه خلیج فارس در بخش املاک انگلیس، صرفا به دنبال سود ناشی از افزایش قیمت‌ها در این بخش هستند و قصد ندارند در این کشور اقامت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این تحقیقات که بر روی افراد ثروتمند انجام شده و به رویت روزنامه گاردین رسیده است، نشان می دهد که نگرانی ها درباره خرید مسکن در انگلیس بدون قصد اقامت در این کشور افزایش یافته است. این املاک اغلب تحت مالکیت خریداران خارجی است که در بیشتر ماه های سال خالی از سکنه هستند.

گاردین در ماه مه (اردیبهشت) گذشته در گزارشی فاش کرد که در 184 دستگاه از 214 آپارتمان یک آسمانخراش مجلل در مرکز لندن، فردی که برای شرکت در همه پرسی ثبت نام کند، وجود نداشت و تقریبا دو سوم از املاک تحت مالکیت خریداران خارجی بودند.

«صادق خان» شهردار جدید لندن، صراحتا درباره خریدارانی سخن گفته است که از خانه های مسکونی در لندن به عنوان اشیا قیمتی برای سرمایه گذاری استفاده می کند.

تحقیقات اخیر که حاصل همکاری مشترک شرکت بین المللی مشاوره املاک «کلاتونز» (Cluttons) در لندن و موسسه نظرسنجی «یوگاو» است، بر روی تعداد کمی از سرمایه گذارانی از کشورهای خلیج فارس متمرکز است که دارایی های قابل سرمایه گذاری آنها از جمله سهام و اوراق قرضه بیشتر از یک حد مشخص است.

از میان 127 نفر از افرادی که از آنها درباره وضع اموالشان پرسش شد، 55 درصد مالک تعدادی خانه مسکونی در سراسر جهان بودند و بیش از یک نفر از هر 10 فرد مصاحبه شونده بیان کردند که لندن گزینه مناسب سرمایه گذاری خارجی آنها در بخش مسکن است.

آنها مواردی را از جمله زیرساختارهای لندن و اتصال از طریق پروازهای مستقیم و مکرر به کشورهای خود و نیز امنیت سیاسی، اقتصادی و فیزیکی این شهر را از دلایل انتخاب آن برای سرمایه گذاری برشمردند.

یک نفر از هر چهار سرمایه گذار خلیج فارس که به دنبال خرید ملک در لندن هستند، اعلام کردند که به جای سکونت در این املاک فقط به دنبال افزایش سرمایه خود در نتیجه بالارفتن قیمت ها یا اجاره دادن آن هستند و 22 درصد اعلام کردند که به دنبال اجاره دادن ملک خریداری شده هستند.

یافته های گزارش گروه «سرمایه خصوصی» خاورمیانه، که قرار است این هفته منتشر شود، حکایت از آن دارد که تقریبا دو سوم از سرمایه گذاران به دنبال خرید ملک در شهرهای مطلوب خود در سال 2016 هستند.

موسسه کلاتونز اعلام کرده که ارزش ملک در گران قیمت ترین مناطق مرکز لندن رشد سال به سال 4.6 درصد داشته است اما اجاره ها به طور متوسط 3.72 درصد افزایش داشته است.

این موسسه همچنین اعلام کرد که سرمایه گذاران در هفت سال گذشته از رشد 70 درصدی در این بخش سود برده اند و رشد سرمایه 19.1 درصدی در پنج سال آینده انتظار می رود.

**یک سوم سرمایه گذاری در انگلیس، اقتصاد وطن خود را رو به وخامت و بی ثباتی دانسته اند

«فیصل دورانی» رئیس تیم تحقیقاتی موسس کلاتونز گفت سرمایه گذاران خاورمیانه در مقایسه با سرمایه گذارانی از سایر مناطق جهان، حساسیت کمتری به تردیدها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دارند.

وی افزود: یک سوم از مصاحبه شوندگان کویتی، عربستانی و قطری شرکت کننده در این تحقیقات، احساس می کردند که اوضاع اقتصادی کشورشان رو به وخامت و بی ثباتی است؛ موضوعی که آنها را ترغیب به استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در خارج کرده است.

این عده شامل 65 درصد از کسانی بود که به دنبال انتقال دارایی ها خود به خارج از کشورشان بودند. آنها تصور می کردند که لندن خطر سرمایه گذاری کمتری دارد و دارای محبوبیتی تاریخی و میراثی از حمایت از سرمایه گذاری است.

دورانی افزود: در حالی که 47 درصد از افراد مذکور تحت تاثیر افزایش سرمایه و ارزش اجاره مسکن قصد سرمایه گذاری در لندن را داشتند، یک چهارم از آنها اعلام کردند که از املاک خریداری شده به عنوان محلی برای اقامت دوم خود برای خود و خانواده هایشان استفاده خواهند کرد. هر چند معلوم نیست استفاده آنها از املاک خریداری شده به عنوان اقامتگاه دوم چه میزان خواهد بود.

پیش از این نیز یک تارنمای حوزه کشورهای بالکان گزارش داد، با توجه به این که بر اساس قوانین بوسنی، خرید املاک بطور مستقیم توسط خارجیان، بدون ثبت شرکت، ممنوع است، شمار شرکت های سرمایه گذاری مرتبط با اعراب، در این کشور افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: