دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با «نسیم آنلاین»، خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بین‌المللی هولوکاست از ۱ تیر در دانشگاه تهران

کدخبر: 2041400

نظری با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده دومین مسابقه بین‌المللی هولوکاست در دانشگاه تهران گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۱تیر تا ۹ تیر ۱۳۹۵در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برپاست.

رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، از برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده دومین مسابقه بین‌المللی هولوکاست در دانشگاه تهران خبر داد.

نظری با بیان اینکه این نمایشگاه از تاریخ 1تیر تا 9 تیر 1395در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برپاست گفت: از برنامه های جنبی این نمایشگاه بررسی هولوکاست و موضوعات پیرامونی آن است که با دعوت از اساتید و صاحب نظران انجام خواهد شد.

وی افزود: هم چنین برنامه‌ای برای دعوت از مهمانان مختلف در طول برپایی نمایشگاه در نظر گرفته ایم که امیدواریم دانشگاه در خصوص ارائه مجوز همکاری لازم را داشته باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: معتقدیم دانشگاه محل تبادل آراء و بحث علمی در خصوص تحولات جهان است؛ دانشجویان انقلابی باید ساختارهای خودساخته به اصطلاح جهانی را بشکنند و حرف نوی انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کنند.

وی خاطر نشان کرد: سوال اصلی دانشجویان این است که اگر به فرض هولوکاست نیز اتفاق افتاده، چرا مردم کشوری که هزاران کیلومتر دورتر از آن واقعه بوده اند و هیچ نقشی هم در آن موضوع نداشته اند، باید تاوان آن را پس بدهند؟

نظری اظهار داشت: مطمئنیم این حرف با اقبال عمومی مردم، نخبگان و دانشجویان آزادی خواه جهان مواجه می شود.

وی در پایان با بیان اینکه پوستر این نمایشگاه اثر "زئون" هنرمند فرانسوی است که به موضوع صنعت هولوکاست پرداخته است گفت: این اثر رتبه نخست بخش کارتون دومین مسابقه بین‌المللی هولوکاست را به خود اختصاص داده است. نکته قابل توجه این است که وی با نام مستعار از کشوری اثرش را ارسال کرده که بالاترین مجازات‌ها را در هرگونه بحث تردیدآمیز در مورد هولوکاست دارد، حبس از شش ماه تا شش سال در این کشور جریمه‌ای وحشتناک برای کسانی است که موقعیت رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازند. البته جالب آن است که برخی ها این کشور را نماد آزادی در غرب نیز می‌دانند.

ارسال نظر: