نجات قایق ۳۶ نفره پناهجویان توسط گارد ساحلی یونان

کدخبر: 2041447

گارد ساحلی جزیره "کیکلادن" واقع در شرق یونان اعلام کرد: نیروهای گارد ساحلی این جزیره صبح امروز دوشنبه قایق حامل ۳۶ پناهجو را نجات دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رسانه‌های خبری یونان نوشتند: قایق چوبی پناهجویان در نزدیکی این جزیره کیکلادن دچار حادثه شد و نیروهای گارد ساحلی مستقر در سواحل این جزیره بلافاصله برای نجات سرنشینان این قایق اقدام کردند.

براساس گزارش رسانه های یونانی از این جزیره، پس از اینکه قایق چوبی حامل پناهچویان دچار حادثه شد، یکی از پناهجویان با تلفن همراه خود گارد ساحلی یونان را مطلع کرد.

بر اساس گزارش رسانه های یونانی، گارد ساحلی نیز برای نجات پناهجویان علاوه بر دو کشتی گشت زنی گارد ساحلی یونان، دو کشتی را که از محل عبور می کردند و نیز یک کشتی نفتکش را برای یاری رساندن به این پناهجویان بکار گرفتند.

گارد ساحلی جزیره ' کیکلادن' گفته است: بالاخره کشتی های این گارد توانستند این قایق چوبی و 36 نفر پناهجو را به ساحل منتقل کنند.

بر اثر جنگ نیابتی غرب در تعدادی از کشورها خاورمیانه و آفریقا، علاوه بر تخریب زیرساخت های این کشورها، تعداد زیادی از شهروندان این کشورها همچون عراق، سوریه، لیبی، یمن و تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی کشته و میلیون ها نفر از آنان آواره شدند.

براساس گزارش ها، تعداد زیادی از شهروندان این کشورها که برای نجات جان خود و فرزندانشان مجبور به ترک خانه و کاشانه شده اند در مسیر برای رساندن خود به کشورهای اروپایی، در دریای مدیترانه و دریای اژه غرق و کشته شده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: