رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

ترمیم شریان‌های حیاتی آسیب دیده محله شهران رو به اتمام است

کدخبر: 2041472

عملیات ترمیم شریان های حیاتی آسیب دیده در حادثه محله شهران با حضور مستمر نیروهای عملیاتی و جبران خسارت های وارده رو به پایان است و با تکمیل زیرساخت ها ظرف یک تا دو روز آینده آسفالت ریزی انجام و معبر بازگشایی می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد صادقی در تشریح آخرین اقدامات بازسازی بخش های آسیب دیده در حادثه فرونشست زمین و آتش سوزی تقاطع کوهسار در محله شهران گفت: بر اثر وقوع این حادثه چاله ای به عمق17 متر ایجاد شده بود که از همان روز حادثه تمامی دستگاه های خدمات رسان در لحظات اولیه در محل حاضر شدند و به صورت شبانه روز تلاش کردند تا کمترین مشکلات ناشی از این حادثه برای شهروندان ایجاد شود.

وی با بیان این که در حال حاضر تنها کمتر از 80 خانوار در این منطقه با قطع خطوط گاز مواجه اند از تلاش نیروهای امدادی برای برقراری این خطوط در سریع ترین زمان ممکن خبر داد و یادآور شد که به زودی با تلاش های صورت گرفته این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی درباره نحوه جبران خسارت و آسیب های رخ داده گفت: شریان های حیاتی به خصوص آب، برق و گاز بیمه هستند و اگر حادثه ای رخ دهد از طریق بیمه خسارات وارده جبران می شود. در حال حاضر نیز کارشناسان در حال بررسی خسارت هستند.

دکتر صادقی افزود: مدیریت شهری پی گیری خواهد کرد تا در اسرع وقت این اتفاق بیفتد و کمترین فرایند اداری را داشته باشد . شهردار تهران نیز تاکید کرده اند که مطالبات شهروندان پیگیری و هر چه سریع تر پرونده های تخمین خسارت آماده و برای جبران خسارت به مراکز ذی صلاح ارائه شود.

وی تاکید کرد که به محض آنکه دستگاه های مختلف خدمات رسان تاسیسات آسیب دیده را تکمیل کنند نسبت به بازگشایی مسیر اقدام می شود.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران افزود: دقایق اولیه حادثه نماینده دادستان در محل حضور یافت و با هماهنگی انجام شده با کانون کارشناسان رسمی دادگستری پنج نفر از کارشناسان خبره تخصصی از ژئوتکنیک گرفته تا سازه و شریان حیاتی و آب و برق در محل حادثه حاضر شدند و به بررسی علت وقوع این رخداد پرداختند. نماینده دادستان به این نتیجه رسید که کارشناسان نمونه برداری و مستندسازی را انجام داده اند و بعد دستور پرکردن گودال صادر شد.

وی اظهار نظر قطعی درباره علت فرونشست را یک بحث کارشناسی دانست و گفت: چنین حوادثی معمولا ناشی از شسته شدن خاک بر اثرگذر قنات های قدیمی، ترکیدگی لوله های آب ، تخلیه سفره های زیر زمینی و عملیات عمرانی تست و با توجه به مخاطرات متعدد احتمالی در تهران این حادثه نه اولین حادثه است و نه آخرین حادثه و با توجه به وضعیت فعلی فرونشست زمین در دشت تهران امکان دارد که حوادث مشابه ای اتفاق بیفتد.

وی ضمن رد فرضیه تاثیر خط مترو بر وقوع حادثه توضیح داد: تونل مترو در عمق 22متری اجرا شده و شریان های حیاتی در عمق دو متری قرار دارند.

ارسال نظر: