تحلیل سعدالله زارعی از بیانیه تهدیدآمیز سردار سلیمانی

رژیمی که زور می‌گوید را فقط با تهدید می‌توان سرجایش نشاند/ گمان نکنیم که موضع سلیمانی فاقد محاسبه است

کدخبر: 2041648

این کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر گمان کنیم که با این بیانیه رژیم ال خلیفه جری تر می شود و او یا متحدینش دست به اقدامی علیه ایران می زنند، به خطا رفته ایم چرا که اولا جسارت بی حد آنان به ما پیش از این اتفاق افتاده است و ثانیا باید بدانیم که رژیمی که زور می گوید را فقط با تهدید جدی می توان سر جایش نشاند

به گزارش « نسیم آنلاین »، سعدالله زارعی طی تحلیلی در خصصو بیانیه تهدیدآمیز سردار سلیمانی نوشت:

بیانیه حاج قاسم حداقل کاری است که در پاسخ به گستاخی رژیم وابسته و جنایتکار آل خلیفه انجام شده است. بیانیه به رژیم اندرز می دهد که با زیر پا گذاشتن بدیهی ترین حقوق شهروندی یک روحانی اصیل بحرینی به استقبال خطر رفته است. این بیش از انکه یک تهدید علیه رژیم بحرین باشد، تحلیلی جامعه شناختی از عواقب اقدام غیر منطقی این رژیم است.

اگر گمان کنیم که با این بیانیه رژیم ال خلیفه جری تر می شود و او یا متحدینش دست به اقدامی علیه ایران می زنند، به خطا رفته ایم چرا که اولا جسارت بی حد آنان به ما پیش از این اتفاق افتاده است و ثانیا باید بدانیم که رژیمی که زور می گوید را فقط با تهدید جدی می توان سر جایش نشاند و از این رو تاثیر بیانیه قطعا به تامل این رژیم می انجامد حتی اگر در بیانیه تبلیغاتی و رسمی حرف های تندی علیه ایران بزند.

روش های دیپلماتیک اگر جواب می داد، نباید شاهد تشدید اقدامات ضد مردمی آل خلیفه و گستاخی روز افزون آن علیه ایران می بودیم.

بعضی در مخالفت با اقدام سردار، یک گزاره را مفروض گرفته اند: مدارا و خویشتنداری به نفع شیعیان بحرین و ایران و به ضرر آل خلیفه و حامیان آن است.

اجازه بدهید درباره این مفروض سخن دیگری که آن هم می تواند یک مفروض باشد، بیان گردد.

آل خلیفه و حامیانش تا کنون در برابر سیاست مدارا و خویشتنداری شیعیان و ایران هر کاری را که علیه شیعیان مظلوم و به عبارت دیگر اکثریت مردم ان می توانسته اند انجام داده و به نتایج مهمی هم به ضرر مردم رسیده اند.

خیال آسوده از روش سلمی آنان را هر روز به اتخاذ سیاست سخت گیرانه بیشتر ترغیب کرده است. تا الان هم ما متهم به دخالت در بحرین بوده ایم بدون انکه دخالتی کرده باشیم.

بیان تازه ای از واکنش مردم و ایران به سیاست های ظالمانه جاری دولت دست نشانده بحرین یاداوری خواهد کرد که گزینه های دیگری هم در اختیار بحرینی های مظلوم است.

مردم بحرین بدون نیروی نظامی ما و هواپیماهای ما هم قادرند به یک انتفاضه انقلابی تر دست بزنند. این هشدار می تواند بازدارنده باشد و شرایط فعلی که یکسره به نفع رژیم جاسر است را دگرگون کند.

گمان نکنیم که موضع سلیمانی فاقد محاسبه و موقعیت سنجی است.

منبع: کانال جهان نیوز

ارسال نظر: