در جلسه امروز شورای شهر تهران،

خیابان روشنایی به نام شاعر انقلاب نامگذاری شد/ تغییرنام ۱۴ معبر پایتخت

کدخبر: 2041710

در صحن شورای اسلامی شهر تهران خیابان روشنایی واقع در منطقه یک به نام استاد سبزواری شاعر انقلاب نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، پس از پیشنهاد هفته گذشته اعضای شورا در خصوص نامگذاری خیابانی در شهر تهران به نام حمید سبزواری امروز اعضای شورا، خیابانی در منطقه یک را به نام این استاد ادبیات نامگذاری کردند.

زمانی نامگذاری خیابان های شهر تهران در جریان نامگذاری کوچه ای به نام سعدی به نام شهید علیرضایی و نامگذاری خیابانی در شرق تهران به نام غلامحسین سلیمانی و... رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران از نحوه نامگذاری ها انتقاد کرد و گفت: چرا نامگذاری های خیابان شهر تهران مردانه است و کمیسیون نامگذاری در این زمینه دقت لازم را نمی کند؟

مجتبی شاکری نیز توضیح داد: در سطح شهر تهران نام های زیادی به نام سعدی و حافظ است و کوچه ای که به نام شهید تغییر نام داده یک کوچه کوچک است که خانواده شهید نیز در آن ساکن هستند.

مهدی چمران در پایان اظهار کرد: در یک جلسه غیرعلنی تغییر نام خیابان ها و نحوه نامگذاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اعضای اسلامی شورای شهر تهران در دویست‌وشصت‌ونهمین جلسه علنی این شورا در جریان بررسی تغییر نام 14 معبر شهر تهران رای مثبت دادند.

بدین ترتیب کوچه سعدی واقع در منطقه یک به نام «شهید علی رضایی» و خیابان 208 شرقی واقع در خیابان منطقه 4 به نام «شهید غلامحسین سلیمی» تغییر نام پیدا کرد.

براساس مصوبه شورای شهر تهران که امروز با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید، بلوار صنایع هوایی در منطقه 5 به نام «شهدای صنایع هوایی»، کوچه مینای شرقی واقع در منطقه 5 به نام شهید «ابوالفضل محمدی»، کوچه روزی واقع در منطقه 7 به نام «شهید مجید یحیایی»، کوچه فاقد نام در منطقه 7 به نام «قانون» تغییر نام پیدا کرد.

همچنین بن‌بست تین واقع در منطقه 17 به نام «شهید حجت‌الله برات‌علی» و کوچه هفت متری یکم واقع در منطقه 18 به نام «شهید علی اکبر باقریه» تغییر نام پیدا کرد.

همچنین در جریان این جلسه، کوچه 7.31 در منطقه 13 و کوچه 11.32 در منطقه 15 به ترتیب به نام «شهید محمد ابراهیم‌ هادی» و «شهید اسکندر مالکی» تغییر نام پیدا کردند. نام خیابان ابومسلم خراسان در منطقه 15 به نام «مسلم بن عقیل» و کوچه علیزاده در محدوده منطقه 16 به نام «شهید معصوم علیزاده» تغییر کرد.

کوچه 32 در محدوده منطقه 16 به نام «شهید پور عباد » و میدان جدیدالاحداث در منطقه 16 به نام «شهید یوسفی خاتم» نامگذاری شد.

ارسال نظر: