جهانگیری در نشست با صنعتگران شهرستان پاکدشت:

از شنیدن خبر تعطیلی "ارج" ناراحت شدم/ آیه یاس خواندن هم حدی دارد

کدخبر: 2041721

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به برخی انتقادها نسبت به تعطیلی واحدها و کارخانه‌های تولیدی گفت: آیه یاس خواندن و منفی حرف زدن هم حدی دارد. تا کجا می‌خواهیم فضای جامعه را منفی جلوه دهیم و مایوس‌کننده حرف بزنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: اسحاق جهانگیری در نشست مشترک با مدیران و تولیدکنندگان صنعتی شهرستان پاکدشت و پس از بازدید از واحدهای صنعتی طی سخنانی اظهارداشت: هدف اصلی ما برای حضور در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت ابتدا خداقوت به صنعتگران و تلاشگران در این عرصه بوده و ان‌شاءالله بتوانیم حمایت‌های دوچندانی نسبت به گذشته از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به تعطیلی واحدها و کارخانه‌های تولیدی افزود: آیه یاس خواندن و منفی حرف زدن هم حدی دارد. تا کجا می‌خواهیم فضای جامعه را منفی جلوه دهیم و مایوس‌کننده حرف بزنیم.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: به هر حال در هر رشته و در هر بخشی در مقاطعی مشکلاتی به وجود می‌آید که مهم آن است این مشکلات را یک به یک حل کنیم.

جهانگیری ادامه داد: عده‌ای طوری حرف می‌زدند که انگار گرد مرگی بر تمام واحدهای تولیدی افشانده شده است و عده‌ای هم مشغول هستند مسائلی پیدا کنند تا ذهن جامعه را از مسائل اصلی کشور منحرف کنند.

جهانگیری تاکید کرد: نباید اجازه دهیم فضای امیدی که در کشور به وجود آمده از بین برود زیرا بزرگ‌ترین خطر در یک جامعه یاس و ناامیدی است و حداقل اسباب دلسوزی به کشور نباید القای ناامیدی در کشور کنند.

جهانگیری با بیان اینکه باید به صنعتگران و تولیدکنندگان اعتماد کرد، افزود: هیچ کس حق ندارد مدیر یک واحد تولیدی یا صنعتگر را مایوس کند که نمی‌توانند ادامه حیات دهند.

وی گفت: اگر مدیری در دولت وجود داشته باشد که مشکل واحد تولیدی را حل نکند، قطعا در جایگاه حقی قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: هیچ کاری ارزشمندتر از تولید و اشتغال نیست و هیچ فردی شرافتمندتر از تولیدکننده نیست.

جهانگیری تصریح کرد: وقتی شنیدیم کارخانه ارج تعطیل شده به شخصه ناراحت شدم اما عده‌ای طوری تبلیغ کردند که انگاری همه تولیدکنندگان لوازم خانگی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی است اما این حرف درست نیست. در همین بازدیدی که امروز انجام گرفته است یکی از این واحدها محصولات لوازم خانگی تولید می‌‌کرد و شرایط بسیار خوبی هم داشت و فروش‌شان هم به گفته مدیر این واحد تولیدی بسیار خوب بود.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: البته مدیریت در واحدهای تولیدی و کشور حرف اول را می‌زند و هر کسی که بخواهد مدیران کشور را بی‌اعتبار یا بدنام کند راه را اشتباه می‌رود زیرا ارزشمندتر از نیروی انسانی وجود ندارد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت اهتمام جدی نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارد، گفت: از هیچ مدیری پذیرفته نیست به دلیل اینکه طرفدار اقتصاد آزاد است بگوید واحدهای تولیدی باید خودشان مشکلات‌شان را برطرف کنند. بنده این حرف را قبول نمی‌کنم و او مدیر دلسوزی نیست زیرا دولت معتقد است باید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک کرد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی هم معنایش همین است که به واحدهای تولیدی کمک کنیم تا مشکلات‌شان حل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به عملکرد دولت نسبت به کاهش تورم اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار د ولت یازدهم اقدامات جدی نسبت به کاهش تورم انجام گرفت و روز گذشته همانطور که اعلام شد شاهد بودیم که تورم به زیر 10 درصد رسید و تک‌رقمی شد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌هایی که دولت در حوزه اقتصادی اتخاذ کرد هم‌اکنون تورم پایین آمده و نقدینگی هم به حد مطلوبی افزایش یافته است.

وی مجددا به رفع مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: اگر به دلیل بی‌در و پیکر بودن مرزها یا بی‌عرضه بودن مدیران قاچاق صورت می‌گیرد باید با این پدیده برخورد جدی کنیم.

جهانگیری ادامه داد: چرا دراین کشور از بالاترین سطح از قاچاق می‌نالند اما همچنان قاچاق ادامه دارد؟ چه استدلالی پذیرفته است که یک خانمی در روستایی در بوشهر که کارت بازرگانی داشته به اسم آن نسبت به وارد کردن چند خودروی پورشه اقدام کنند. تا کی باید این سوءاستفاده‌ها ادامه یابد.

وی تاکید کرد: تا کی تولیدکنندگان باید از قاچاق بنالند. مطمئن باشید که ما یعنی دولت نسبت به مبارزه با قاچاق جدی است و ما باید قاچاق را از دامن جمهوری اسلامی ایران پاک کنیم.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نرخ تورم نرخ سود بانکی هم باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد.

ارسال نظر: