پارلمان اروپا:

رفتار اردوغان مانع از اعطای ویزای "شنگن" به اتباع ترکیه می‌شود

کدخبر: 2041760

"مارتین شولتز"رییس پارلمان اروپا گفت:سیاست‌های "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه ، اعمال فشار به نمایندگان مجلس ، نقض آزادی بیان و سرکوب روزنامه نگاران مخالف در روند اعطای ویزای "شنگن" به شهروندان این کشور مانع ایجاد کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "مارتین شولتز"، رییس پارلمان اروپا گفت: هنوز همه پیش شرطهای اعطای روادید آزاد به شهروندان ترکیه بر اساس توافقنامه میان اتحادیه اروپا و ترکیه تحقق نیافته است.

وی افزود: یکی از این موارد مخالفت اردوغان با تغییر قانون مبارزه با تروریسم است

شولتز گفت: در این قانون هنوز اصلاحاتی صورت نگرفته است و دولت ترکیه از آن برای لغو مصونیت شماری از نمایندگان مجلس استفاده می کند.

پارلمان ترکیه ماه گذشته میلادی لایحه‌ ای را تصویب کرد که زمینه لغو مصونیت قضایی ، محاکمه و یا اخراج شماری از نمایندگان مجلس به ویژه رهبران حزب کردی دموکراتیک خلق های این کشور را فراهم آورده است.

رئیس پارلمان اروپا تاکید کرد که برخورد دولت ترکیه با روزنامه نگاران و نمایندگان مجلس این کشور، با هیچکدام از ارزش‌های دموکراسی پارلمان اروپا سازگار نیست.

ترکیه اخیرا در توافقنامه ای با اتحادیه اروپا درباره دریافت سه میلیارد یورو و حذف ویزای شنگن برای شهروندان ترکیه در قبال اجرای 72 شرط و جلوگیری از عزیمت آوارگان از طریق ترکیه به اروپا، به توافق رسیده بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: