گودرزی: در یک سال گذشته یک ریال از بیت‌المال به تیم‌های حرفه‌ای پرداخت نکرده‌ایم

کدخبر: 2041778

وزیر ورزش و جوانان گفت: از زمانی که به این وزارتخانه آمده‌ام طبق مصوبه مجلس حتی یک ریال به تیم‌های حرفه‌ای از بیت‌المال کمک نکرده‌ام و از نمایندگان می‌خواهم برای مقابله با فساد در کنار وزارت ورزش باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان ، محمود گودرزی در دیدار با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مازندران گفت : از نمایندگان می خواهم برای مقابله با فساد در کنار وزارت ورزش و جوانان باشند. وزیر ورزش و جوانان در خصوص حوزه جوانان تصریح کرد: بعد از ادغام دو سازمان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان بودجه حوزه جوانان 7 میلیارد تومان بوده که بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس هزینه آسفالت یه راه روستایی هم نیست البته خود قانونگذار تکلیف کرده که در این حوزه وزارت ورزش و جوانان فقط یک هماهنگ کننده بین دستگاه های متولی امور جوانان است و سیاست ها و برنامه ها را به این دستگاه ها تکلیف و هماهنگ می کند که در این خصوص ما ستاد ملی ساماندهی امور جوانان را هر ماه با حضور یکی از استانداران و اعضای ستاد برگزار می کنیم و در سطح استان ها و شهرستان ها نیز این ستاد با ریاست استانداران برگزار می شود. وی در خصوص تدوین قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان گفت: از روزی که به این وزارت خانه آمدم بلافاصله اقدامات را در این زمینه آغاز کردیم و بعد از 6 یا 7 ماه با کارهای کارشناسی به یک لایحه رسیدیم که مراحل آن در کمیسیون های فرعی دولت طی شده و منتظر هستیم تا در صحن علنی دولت نیز مطرح شود تا ان شا الله به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. دکتر گودرزی همچنین در خصوص تدوین قانون ورزش کشور گفت: آخرین قانون ورزش برای سال 1350 کشور بوده که تدوین این قانون نیز که قانون نسبتا مترقی است و همه زوایا در آن لحاظ شده است تمام شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

با استعدادیابی قهرمانی ها توسعه خواهد یافت وی ادامه داد: در 15 دوره ای که در المپیک حضور داشتیم به طور میانگین 4و نیم مدال کسب کرده ایم و به نظر می رسد استطاعت ورزش ما در همین حد است. امیدواریم با کار استعدادیابی این قهرمانی ها توسعه پیدا کند و پایدار شود. دکتر گودرزی با بیان این مطلب که مازندران قطب اصلی ورزش قهرمانی کشور است از مسئولان و نمایندگان دلسوز این استان به خاطر توجه به ورزش استان تشکر کرد و افزود: امیدوارم در یک تعامل و همفکری و هم افزایی با نمایندگان مجلس بتوانیم در حوزه قوانین و اعتبارات به ورزش کشور کمک کنیم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از ورزش حمایت کنند تا ان شاالله همه ورزش کشور از برکات آن بهره مند شود. وزیر ورزش و جوانان در پایان در خصوص پروژه های نا تمام ورزشی مازنداران گفت: با حضور مهندس مدبر و دکتر سید مناف هاشمی و نمایندگان حوزه های مازندران یک بررسی داشته باشید و آن پروژه هایی که تا پایان سال قابل اجرا هستند مشخص کنید و گزارش آن را ارائه دهید. وی در خصوص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به چالوس گفت: خوشبختانه اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان ها همواره تامین می شود و در این خصوص تعهدات انجام خواهد شد.

تاکید بر نگاه آمایشی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی وزیر ورزش وی در بخش دیگری از سخنان خود آمایش سرزمینی در حوزه ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود: توسعه زیرساخت ها بدون توجه به یک نگاه آمایشی کار اشتباهی است. طبق یک نگاه آمایشی باید ببینیم مثلا در مازندران چه استعداد هایی در کدام منطقه داریم و بعد به تناسب آن استعداد و منطقه جغرافیایی و توانمندی های فیزیکی، روحی و روانی و فرهنگی به ایجاد زیرساخت های ورزشی مبادرت کنیم که این نگاه آمایشی در گذشته مورد توجه قرار نگرفته و ما وارث این زیرساخت های بدون توجه به یک نگاه آمایشی هستیم. ما این آمایش سرزمینی را انجام داده ایم و همه این برنامه ها و پروژه ها وجود دارد ولی در مرحله اجرا به دلایل محدودیت های اعتباری و مالی با مشکل رو برو هستیم.

سهم ورزش مازندران با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد باید بیشتر باشد دکتر گودرزی در خصوص سرانه ورزشی استانها گفت: من معتقدم سهم ورزش مازندران با توجه به ظرفیتهایی که دارد باید بیشتر باشد اما وضعیت مازندران در این خصوص نسبت به خیلی از استانهای دیگر مثل تهران که خیلی سرانه پایینی دارد مناسب است. وزیر ورزش و جوانان گفت: از زمانی که به این وزارتخانه آمده ام طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی حتی یک ریال به تیم های حرفه ای از بیت المال کمک نکرده ام . امیدوارم نمایندگان دلسوز مردم در کنار مسوولان وزارتخانه کمک کنندتا جریانهای فساد برانگیز نتواند به ورزش آسیب وارد کنند .

10 درصد بودجه به ورزش همگانی اختصاص داده شده است وی افزود: برای اولین بار در ورزش کشور 10 درصد بودجه به ورزش همگانی اختصاص پیدا کرد که همین امر باعث شد آمار پرداختن مردم به ورزش از ده و نیم درصد به 21 درصد افزایش پیدا کند، فشارها و توصیه های ما باعث شد که حتی رسانه های زرد هم به این مقوله بپردازند. امیدواریم تا پایان دولت یازدهم این رقم به 30 درصد برسد و ورزش در سبد خانواده های ایرانی قرار گیرد.

حسین زادگان :سرمایه گذاری بخش خصوصی با توجه به توصیه وزیر ورزش و جوانان افزایش داشته است در این نشست حسین زادگان مدیر کل ورزش و جوانان مازندران ضمن تشکر از وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی برای برگزاری این جلسه و رسیدگی به مسائل ورزش این استان گفت: ورزش یکی از امتیازات استان مازندران است که از کودکی در رگ و ریشه مردم این استان وجود دارد. وی با بیان این مطلب که مازندران بیشترین سهمیه المپیک در کشور را دارد گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی با توجه به توصیه وزیر ورزش و جوانان افزایش داشته و در سال گذشته 70 میلیارد تومان از این طریق آورده داشتیم. حسین زادگان افزود: امروزه مردم مازندران برای سرمایه گذاری در ورزش علاقه مند هستند و 60 هزار متر زیربنا توسط مردم در بخش ورزش ایجاد شده است. وی افزود: چیزی که مردم مازندران از آن رنج می برند پروژه های ناتمامی است که در دولت گذشته کلنگ زنی شده است. وی در پایان نیز بر حمایت و تقویت ورزش قهرمانی و همگانی در استان مازندران تاکید کرد. در ابتدای این نشست نمایندگان حوزه های استان مازندران به بیان نظرات و مسائل و مشکلات خود پرداختند. کم رنگ بودن فعالیت های حوزه جوانان. دیپلماسی ورزشی مازندران و ظرفیتهای بالقوه آن. زیرساختهای ورزشی استان،توریسم ورزشی، وضعیت نامناسب سالنهای تمرین ورزشکاران. توضیع عادلانه منابع بین استان ها، هویت ورزشی، مشکلات مالکیت زمینهای واگذار شده مردم به ورزش و عدم استفاده از ساحل مازندران برای ورزش های ساحلی و آبی از جمله موضوعات مطروحه این نمایندگان بود.

ارسال نظر: