حجت اله ایوبی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

قطع تیزر از ماهواره تاثیری بر فروش نداشته است/ آماده انتشار فیش حقوقی خود هستیم

کدخبر: 2041790

رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: همان گونه که در چند ماه اخیر ما تعامل بسیار خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و اختلاف نظرها کمتر شده بود با این کمیسیون جدید هم تعامل های خوبی را خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی «نسیم آنلاین»، حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در انتهای مراسم امضاء تفاهم نامه پروژه VOD در جمع خبرنگاران حاضر شد و در سخنانی، گفت: بعد از اینکه در وزارت ارشاد تصمیم گرفته شد مبارزه با قاچاق کالا به سازمان سینمایی بازگردد دبیرخانه ای برای این منظور توسط آقای مصطفی ابطحی و با حضور اهالی سینما ایجاد شد و واقعا اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دادند.

وی افزود: در حدود یک سال و نیم است که هیچ شکایتی از فیلمسازانی که فیلم روی پرده دارند و اعتراض به قاچاق فیلم خود داشتند نداریم. البته هفته گذشته یک مورد شکایت داشتیم که بلافاصله پیگیری شد و مسئله به کل حل و ریشه کن شد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: البته مبارزه با قاچاق یک اراده جمعی نیاز دارد و همه باید کمک کنند که کمک هم کردند و دستگاههایی چون ناجا و پلیس امنیت تلاش های فراوانی کردند که صمیمانه از آنها تشکر می کنیم که در یک و سال و نیم گذشته به خوبی در کنار ما بودند.

ایوبی خاطرنشان کرد: پیرامون موضوع فیلم هایی که اصلاحیه خورده است باید به این نکته اشاره کنم که تعداد آثاری که در طول نمایش اصلاحیه خورده‌اند به اندازه انگشتان یک دست هم نیست که خوشبختانه با تعامل خوبی هم همراه بوده است.

وی اضافه کرد: باید به این نکته هم اشاره کنم که ما در سازمان سینمایی تغییر رویکرد نداشته ایم و تاکید می کنم تنها مرجع تصمیم گیری درباره نمایش فیلم ها شورای صنفی نمایش می باشد. البته تنها یک فیلم در چند روز گذشته نمایش داده شد که موسیقی آن مشکل داشت و با هماهنگی تهیه کننده و در فضای مسالمت آمیز و دوستانه ای نسبت به اصلاح آن اقدام شد.

رئیس سازمان سینمایی پیرامون پخش تیزرهای فیلم های ایران از ماهواره نیز گفت: بله این موضوع مشاهده شده است و همه از آن باخبر هستند. منتهی به تازگی در حال رایزنی با صدا و سیما هستیم تا بتوانیم تخفیف های بسیار خوبی برای پخش تبلیغات آثار سینمایی در تلویزیون بگیریم.

ایوبی ادامه داد: در این راستا نیز به زودی دیداری با علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما خواهم داشت و در این زمینه گفت و گو خواهیم کرد. هرچند که شخص آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه اقدامات و رایزنی های خوبی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا تبلیغات تاثیر مثبتی بر فروش کالاهای فرهنگی دارد. البته خوشبختانه دو هفته ای است که پخش تیزر فیلم‌ها از ماهواره قطع شده ولی آمار فروش فیلم ها هم همچنان بالا است و این نکته قابل توجه آن دسته از دوستانی است که می‌گفتند تیزر‌های ماهواره‌ای آمار فروش را بالا برده است.

رئیس سازمان سینمایی پیرامون بحث های مطرح شده درمورد فیش های حقوقی مدیران سینمایی نیز تصریح کرد: ما در سازمان سینمایی این آمادگی را داریم که فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنیم و خواهید دید که میزان حقوق ما چقدر است. البته هر چند این کار را خیلی درست نمی دانم.

ایوبی پیرامون ساخت فیلمی با موضوع مولانا توسط سینمای هالیوود گفت: من از ابتدای مسئولیت خود در سازمان سینمایی علاقه خوبی در ساخت چنین فیلمی داشته و دارم. حتی در این بین چند فیلمنامه نیز مطالعه کرده ام. اما راحت بگویم که بودجه بالایی برای ساخت چنین کارهایی لازم است.

وی افزود: البته اگر قرار است فیلمی با موضوع مولانا در خارج از ایران ساخته شود باید تمام تلاش خود را داشته باشیم تا در این فیلمنامه تاثیر بگذاریم. البته اگر چه مقبره مولانا در ایران نیست اما تفکرات و ذهن عرفانی این حکیم بزرگ در ایران جاری است.

رئیس سازمان سینمایی پیرامون ترکیب کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همان گونه که در چند ماه اخیر ما تعامل بسیار خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و اختلاف نظرها کمتر شده بود با این کمیسیون جدید هم تعامل های خوبی را خواهیم کرد.

ارسال نظر: