الیاس حضرتی در جمع خبرنگاران:

ما عذر دولت درباره حقوق‌ها را نمی‌پذیریم/ دولت باید با برخوردهای جدی موضوع را پیگیری می‌کرد

کدخبر: 2041796

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما عذر دولت درباره حقوق‌ها را نمی‌پذیریم تصریح کرد: دولت باید با برخوردهای جدی موضوع را پیگیری می‌کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست علنی خانه ملت در جمع خبرنگاران با اشاره به حقوق‌های نجومی گفت: اگر این مسائل به دوران گذشته بازمی‌گردد و در آن دوران نیز بوده است از دولت پذیرفته نیست به بهانه اینکه بگوید مربوط به دوره قبل است این حقوق‌ها را بدهد؛ باید در طول سه سال گذشته دولت جدیت به خرج می‌داد و به موضوع رسیدگی می‌کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما عذر دولت درباره حقوق‌ها را نمی‌پذیریم تصریح کرد: دولت باید با برخوردهای جدی موضوع را پیگیری می‌کرد.

«برخی مدیران در 15 یا 20 هیات مدیره و حتی 30 هیات‌مدیره عضو هستند، این هم یکی از موضوعاتی است که دولت باید به صورت داوطلبانه به آن بپردازد و هر کس باید یک مسئولیت داشته باشد؛ نیروی باتجربه یا پخته چه در سطح وزرای سابق و چه در سطح نمایندگان و سفرای قبلی و همینطور افراد مدیر داریم که بیکار و علاف باشند، می‌شود از آنها استفاده کرد.»

حضرتی با بیان اینکه ما پشتیبان دولت هستیم و از هر گونه تخریب دولت جلوگیری می‌کنیم، اظهار داشت: خود دولت باید اولین کسی باشد که نسبت به خود دلسوزی داشته باشد و باید نسبت به رفع این قضایا و مشکلات اقدام کند.

وی در ضرورت برخی تغییرات در دولت تاکید کرد و افزود: مردم و مسئولان منتظرند تا وزرایی که انگیزه کافی و وافی ندارند و همچنین کارنامه خوبی از خود نشان ندادند از سوی دولت تغییر کنند؛ دولت باید از فرصت به وجود ‌آمده برای تغییرات استفاده کند.

حضرتی در ادامه گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها به توقیف سایت جهان‌نیوز و روزنامه قانون هم اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد توقیف سایت «جهان‌نیوز» از سوی هیات نظارت بر مطبوعات بودیم و همچنین از سوی دادستانی توقیف روزنامه قانون را دیدیم؛ بنده به عنوان نماینده مردم تهران و همینطور مدیرمسئول رسانه‌های اعتماد و تعادل نسبت به این داستان اعتراض شدید دارم.

«معتقدم نسبت به رسانه‌ها رویکرد خوبی نداشته و نداریم، اگر روند قضایا به همین شکل پیش برود شاهد نابودی رسانه‌ها براساس محافظه‌کاری و احتیاط بیش از حد خواهیم بود.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با روند فعلی رسانه‌ها طمع و مزه شیرینی مطالب‌شان را از دست می‌دهند، گفت: ما معتقد نیستیم که نباید خط قرمز وجود داشته باشد بلکه خط قرمز وجود دارد و در عین حال اعتقاد داریم خط قرمزها باید استاندارد، محدود و تعریف‌شده باشد.

حضرتی افزود: اصل بر تعطیلی و توقیف نیست، اصل بر تذکر و تنبیه است؛ شعار ما این است تنبیه آری، توقیف هرگز.

حضرتی در همین زمین گفت: هم هیات نظارت بر مطبوعات اختیار قانونی برای توقیف دارد و هم دادستانی طبق قانون می‌تواند رسانه‌ای را توقیف کند اما خواهش ما این است که هیات نظارت و دادستانی از اختیار خود استفاده نکنند؛ هر دو نهاد بزرگوار اگر رسانه‌ای تخلفی کرد که ما مدافع آن نیستیم پرونده را به دادگاه صالحه که همان دادگاه مطبوعات است ارجاع دهد تا با حضور هیات‌منصفه و وکیل شاکی و متشاکی پرونده رسیدگی شود تا ما بتوانیم آرامش و امنیتی را در فضای رسانه‌ای احساس کنیم.

نماینده مردم تهران همچنین در بخشی از این گفت‌وگو مدعی شد: اتاق فکر قوی، منظم و منسجم علیه دولت تشکیل شده و هفتگی با مدیریت یکی از وزرای سابق آن تشکیلات اداره می‌شود.

وی در همین زمینه گفت: این تشکیلات به دنبال آن است که تمام مسائلی که در مورد دولت آقای احمدی نژاد گفته می‌شود را برای دولت فعلی مشابه‌سازی کند. بر این اساس که این دولت دزد، اختلاس‌گر، دارای مشکلات اخلاقی، دروغگو و ... است.

ارسال نظر: