مهدی فضائلی در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور:

عمل ما در برخورد با رسانه‌های منتقد متناسب با ادعاهایمان باشد

کدخبر: 2041881

مهدی فضائلی در خصوص توقیف رسانه‌های منتقد به صحبت‌های رئیس جمهور در خصوص مفید بودن نقد و رسانه‌های منتقد گفت:‌ چه خوب است که عملمان در برخورد با رسانه‌های منتقد متناسب با ادعاهایمان باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی فضائلی کارشناس امور رسانه در گفتگو با فارس،‌ در خصوص توقیف رسانه‌های منتقد از سوی هیأت نظارت در مطبوعات گفت: در جلسه‌ای که اخیراً رئیس جمهور با رسانه‌ها داشتند،‌تعبیر قابل توجهی در مورد نحوه برخورد با رسانه‌های منتقد عنوان کرد.

وی ادامه داد: روحانی گفت که همان مقداری که رسانه‌های حامی دولت مفید هستند، رسانه‌های منتقد نیز می‌توانند مفید باشند که البته به عقیده من نیز این یک واقعیت است.

این کارشناس امور رسانه یادآور شد: رسانه‌های حامی دولت تنها نکات مثبت را منعکس می‌کنند و به همین علت دولت هرگز از ضعف‌ها و نواقص خود آگاه نمی‌شود در حالی که رسانه‌های منتقد می‌توانند ضعف‌ها و اشکالات دولت را به آن گوشزد کرده و دولت اقدام به اصلاح این موارد کند و عملکرد خود را ارتقاء ببخشد.

فضائلی با بیان اینکه انتظار از رئیس دولت با چنین نگاهی دادن مجال و فرصت بیشتری به رسانه‌های منتقد است،‌گفت:‌البته من در جریان علت اصلی توقیف 9 دی و جهان‌نیوز نبودم و نمی‌توانم در مورد ماهیت توقیف آنها صحبت کنم.

وی به اعلام نشدن دلیل توقیف جهان‌نیوز اشاره کرد و گفت:‌ یکی از موضوعات مهم این است که چرا علت این توقیف اعلام نشده و همین موضوع سوال‌هایی در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند. اما به صورت کلی می‌توان گفت که توقع این است که نسبت به رسانه‌های منتقد متناسب با ادعا و صحبت‌هایی که می‌کنند عمل و به آنها فرصت نقد داده شود.

این کارشناس امور رسانه، رسانه‌های منتقد را به رعایت قانون و اخلاق دعوت کرد و گفت:‌ البته نقد نیز باید با رعایت قانون و اخلاق باشد در مجموع انتظار این است زمانی که ما صحبت از مفید بودن منتقدان می‌کنیم، عملمان نیز با ادعاها و صحبت‌ها یکی باشد و فرصت نقد داده شود.

فضائلی در مورد زمان برخورد با رسانه‌های منتقد و این شائبه که برخوردها به علت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری است،‌گفت:‌ به صورت کلی شاید کسانی که با منتقدان برخورد کرده‌اند و در هیأت نظارت حضور دارند و یا رأ‌ی و نظرشان تأثیرگذار است،‌ می‌خواهند رسانه‌های منتقد را از هم اکنون تحت فشار قرار دهند.

ارسال نظر: