روزنامه حامی دولت: مردم کاهش تورم را در زندگی‌شان لمس نمی‌کنند/ تردید در آمار تورم تک رقمی

کدخبر: 2041982

برخی منتقدان به برخی از آمارها با دیده تردید نگاه می‌کنند اما واقعیت آن است که فاصله گرفتن هزینه از درآمد در این سال‌ها باعث شده حتی تک رقمی شدن تورم نیز نتواند قدرت خرید اقشار مختلف را توسعه دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نرخ تورم بعد از ۲۵ سال در کشور تک‌رقمی شده و به 9.5 درصد رسیده است. از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون نرخ تورم یکی از دستاوردهایی بود که همچنان پابرجا ماند. دستاوردی که در یک سوی ماجرا دولتمردان به آن می‌بالند و در سوی دیگر تحلیلگران آن را نشانه ضعف عملکرد اقتصادی دولت در راستای ایجاد رونق می‌دانند.

دولت بارها تاکید کرده است که تورم را از 34.7 درصد توانسته مهار کند و نگذارد شتاب افزایش قیمت‌ها بر مردم فشار وارد آورد. با این حال مردم این مهار تورم و کنترل رشد قیمت‌ها را چندان در زندگی خود احساس نمی‌کنند. هر چند روزهایی که به صورت ساعتی قیمت اجناس افزایش می‌یافت از خاطرها نرفته اما حرکت لاکپشتی قیمت‌ها هم نتوانسته رونق را به سبد کالای خانوار و سفره اقشار مختلف بازگرداند. برخی منتقدان اگرچه به برخی از آمارها با دیده تردید نگاه می‌کنند اما واقعیت آن است که فاصله گرفتن هزینه از درآمد در این سال‌ها باعث شده حتی تک رقمی شدن تورم و کند شدن روند رشد قیمت‌ها نیز نتواند قدرت خرید اقشار مختلف را توسعه دهد.

منبع: روزنامه اعتماد

ارسال نظر: