سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد:

استفاده از جانوران وحشی در نمایش سیرک‌ها ممنوع شد

کدخبر: 2042134

سازمان حفاظت از محیط زیست از پایان استفاده از جانوران وحشی در نمایش‌های سیرک‌ها خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: براساس برنامه ریزی ها و تصمیمات اتخاذ شده، استفاده از جانوران وحشی در نمایش های سیرک خلیل عقاب از پایان خرداد ماه گذشته خاتمه یافت.

تیموری افزود: این تصمیم براساس اعلام سازمان حفاظ محیط زیست مبنی بر ممنوعیت بهره گیری و استفاده از حیوانات وحشی در تمام برنامه ها و نمایش های سیرک ها در فروردین امسال تحقق یافته است.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید تاکید کرد: سیاست های کلان سازمان حمایت از گونه های جانوری وحشی و جلوگیری از سوء استفاده، بهره کشی و قاچاق حیات وحش، از شهریور ماه سال ۱۳۹۳ با هدف ساماندهی و حذف نهایی استفاده از حیوانات در سیرک ها و نمایش های خیابانی و نگاه ویژه به مطالبات شهروندان علاقمند به حیات وحش در خصوص حمایت از گونه هایی که در سیرک ها بکار گرفته می شوند، تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسات متعددی با حضور کارشناسان و مدیران ستادی، سازمان های مردم نهاد، اساتید دانشگاه، مدیران سیرک ها و افراد صاحب نظر برگزار شد که در نهایت روش حذف تدریجی حیوانات از برنامه های سیرک ها مورد توافق صاحب نظران قرار گرفته و مقرر شد با تعیین زمان مناسب برای سیرک ها، نهایتاً تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۵ نمایش حیوانات از کلیه سیرک های کشور حذف شود.

منبع: مهر

ارسال نظر: