ظرفیت ذخیره سازی نفت خام آمریکا ۳۴ میلیون بشکه افزایش یافت

کدخبر: 2042298

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره سازی های نفت خام این کشور در هفته آخر ماه آوریل ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده در بازه زمانی سپتامبر 2015 تا مارس 2016 بیشترین افزایش ذخیره سازی نفت خام را از زمان آغاز برسی آمارها از سوی اداره اطلاعات انرزی آمریکا، داشته است.

ایالات متحده آمریکا در بازه زمانی سپتامبر سال ۲۰۱۵ تا ماه مارس۲۰۱۶، ۳۴ میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره سازی نفت خام خود افزود که این رقم بیش ترین حجم ذخیره سازی از سال ۲۰۱۱ (زمان آغاز بکار رصد آمارها از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا) به شمار می رود.

این افزایش ظرفیت ذخیره سازی در حالی رخ داد که ذخیره سازی های نفت خام آمریکا طی 2 سال گذشته که بازار با مازاد عرضه روبرو بود، رشد خیره کننده ای داشت، در این بازه زمانی قیمت نفت خام به پایین ترین سطح خود در ۱۲ سال گذشته رسید.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حجم ذخیره سازی های نفت خام این کشور از پایان ماه سپتامبر پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته و این موضوع سبب شده است استفاده از ظرفیت ذخیره سازی نفت خام این کشور به رقم ۷۳ درصد در هفته منتهی به دهم ماه ژوئن برسد.

با این حال، ذخیره سازی های نفت خام آمریکا در 2 ماه گذشته کاهش یافت که دلیل آن افت تولید نفت خام از سوی تولیدکنندگان آمریکایی عنوان می شود، همچنین افزایش تقاضا و کاهش عرضه بویژه عرضه نفت خام کانادا پس از آتش سوزی های ماه مه نیز یکی دیگر از دلایل افت ذخیره سازی های این کشور عنوان شده است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره سازی های نفت خام این کشور در هفته آخر ماه آوریل ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یافت.

همچنین در هفته منتهی به 17 ژوئن ذخیره سازیهای نفت خام این کشور 917 هزار بشکه افزایش یافت، در حالی که پیش بینی ها افزایش یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه ای را نشان می داد. ذخیره سازی های نفت خام آمریکا هفته گذشته برای پنجمین هفته پیاپی با کاهش روبرو بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ظرفیت ذخیره سازیهای نفت خام خود را 2 با در سال برآورد می کند.

ارسال نظر: