قائم مقام وزیر بهداشت از مجروحان حادثه جاده‌ای فارس عیادت کرد

کدخبر: 2042311

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز پنجشنبه از سربازان مجروحی که بر اثر سانحه واژگونی ۲ دستگاه اتوبوس در استان فارس در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند، عیادت کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز پنجشنبه از سربازان مجروحی که بر اثر سانحه واژگونی 2 دستگاه اتوبوس در استان فارس در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند، عیادت کرد.

ایرج حریرچی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: بیمارستان شهید رجایی با 54 تخت مراقبت های ویژه توانسته خدمات مناسبی به مجروحان این سانحه ارائه دهد و ما قدردان تیم پزشکان، متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان این مرکز درمانی هستیم که در بهترین شرایط به این مصدومان، خدمات درمانی ارائه کرده اند.

وی افزود: در زمان وقوع این حادثه(دوم تیرماه) 26دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل این دو سانحه اعزام شدند و بیشتر مجروحان به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال یافتند که تا کنون بیش از 50 درصد از آنها مرخص شده اند و پنج مصدوم، بدحال همچنان در این بیمارستان بستری هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: بیمارستان های نی ریز و نمازی شیراز هم در مداوای مجروحان این سانحه مشارکت داشتند و کار خدمات رسانی به مجروحان به درستی انجام شده است به نحوی که رئیس بیمارستان شهدای نی ریز پس از وقوع حادثه برای سرعت بخشیدن به روند خدمات رسانی به مجروحان این سانحه بر سر صحنه تصادف حضور یافت.

حریرچی گفت: بر اساس قوانین، همه خدماتی که به مجروحان این سانحه ارائه می شود، رایگان است.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به بی توجهی راننده اتوبوس حامل سربازان، اظهارکرد: همین بی توجهی ها علت بسیاری از تصادف های رانندگی است که طیف زیادی از جمعیت جوان ما را به کام مرگ می کشد و متاسفانه اغلب قربانیان در حوادث رانندگی جوانان هستند.

حریرچی اضافه کرد: تصادف رانندگی، سومین علت مرگ و میر در کشور است و با وجود اینکه رقم 23 هزار کشته جاده ای در اواسط دهه 80، اکنون به 17هزار نفر کاهش یافته اما باید اقدامات پیشگیرانه را برای به حداقل رساندن این آمار بهبود ببخشیم.

در هنگام عیات قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سربازان مجروحان بستری دربیمارستان شهید رجایی شیراز، علی شهرامی معاون اجرایی معاونت درمان این وزارتخانه و امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور او را همراهی می کردند.

یک اتوبوس دوم تیرماه 95 به دلیل عدم وجود حفاظ ایمنی سمت راست و عدم کنترل و مهارت راننده در مهار وسیله نقلیه و احتمالا نقص فنی خودرو، در دره 20 متری در حوالی شهرستان نی ریز سقوط کرد.

در این حادثه که در گردنه «لای رز» نی ریز رخ داد، این وسیله نقلیه که حامل سربازان و از کرمان به سمت شیراز در حرکت بود، ساعت یک بامداد به دره سقوط کرد و بر اثر این سانحه 19 سرنشین آن کشته و 30 نفر مجروح شدند.

همچنین در حادثه دیگری که دوم تیرماه جاری در نزدیکی «مهارلو» در شهرستان سروستان رخ داد یک دستگاه اتوبوس دیگر که حامل سرباز بود در این مسیر واژگون شد، در این حادثه رانندگی 47 سرباز زخمی و توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

واژگونی دو اتوبوس یاد شده در محورهای فارس که حامل سربازان آموزش دیده مرکز صفر پنج کرمان بودند در مجموع 96 کشته و زخمی برجای گذاشت؛ علت این حادثه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: