اکران "بادیگارد"؛ ویژه ناشنوایان در سینما آزادی

کدخبر: 2042369

فیلم "بادیگارد"، آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به شکل خصوصی برای ناشنوایان در سالن اصلی پردیس سینمایی آزادی اکران شد. این مراسم با حضور پرویز پرستویی و مریلا زارعی، بازیگران فیلم برپا شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دوشنبه 31 خرداد 1395 سالن اصلی پردیس سینمایی آزادی با فیلم سینمایی «بادیگارد» میزبان هموطنان عزیز ناشنوا شد. در شب میلاد مبارک امام حسن مجتبی (ع) مصادف با سالگرد شروع فیلمبرداری فیلم سینمایی «بادیگارد» جمعیتی بالغ بر 500 نفر از عزیزان ناشنوا در سانس ساعت 18 به تماشای تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا نشستند. این مراسم که با حضور دو بازیگر اصلی فیلم پرویز پرستویی و مریلا زارعی و مجری طرح فیلم پژمان لشکری‌پور برگزار می‌شد با استقبال کم‌نظیر ناشنوایان عزیز مواجه شد، به گونه‌ای که تمامی صندلیهای سالن اصلی پردیس سینمایی آزادی اعم از سالن اصلی و بالکن پر شد و تعدادی از مخاطبان نیز به صورت ایستاده فیلم را تماشا کردند.

در ابتدای مراسم سعیدی‌پور، مدیر محترم سینما آزادی ضمن خوشامدگویی به میهمانان از زحمات مهشید قبادی جهت برنامه‌ریزی، طراحی زیرنویس ویژه و برگزاری مراسم اکران خصوصی فیلمهای سینمای ایران ویژه ناشنوایان تشکر کرد. در ادامه پرویز پرستویی و مریلا زارعی به روی سن آمدند و با زبان اشاره ناشنوایان که پیش از مراسم توسط رابط محترم ناشنوایان به ایشان آموزش مختصری داده شده بود، به مخاطبان خوشامد گفته و ابراز محبت و علاقه کردند. در ادامه هر دو بازیگر توانمند سینمای ایران با توجه به تقاضاهای مکرر ناشنوایان از مسئولان امر خواستار نگاه جدی‌تر به این گروه از مخاطبان شدند و مراتب تأسف و تأثر خویش از نادیده گرفته شدن مخاطبان ناشنوا را ابراز کردند و به‌خصوص از مسئولان صداوسیما درخواست کردند تا تمهیدی اندیشیده شود که تماشای برنامه‌های تلویزیونی (برنامه‌های نمایشی و ترکیبی گفتگو محور و پرمخاطب) با زیرنویس ویژه ناشنوایان میسر شود.

سپس پژمان لشکری‌پور مجری طرح «بادیگارد» به دعوت آقای سعیدی‌پور روی سن آمد. وی ضمن تبریک تولد امام حسن مجتبی (ع)، سلام و تحیت آقایان ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان «بادیگارد» و احسان حسنی تهیه‌کننده را که در جلسه حضور نداشتند به عزیزان ناشنوا ابلاغ کرد. لشکری‌پور به هموطنان ناشنوا مژده داد که نسخه ویدیویی فیلم همراه با پشت‌صحنه که در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد نیز از زیرنویس فارسی ویژه ناشنوایان برخوردار خواهد بود تا آن دسته از عزیزان که در مراسم اکران خصوصی حضور ندارند نیز از امکان تماشای این فیلم بهره‌مند شوند. پژمان لشکری‌پور در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مدیریت محترم سینما آزادی و پرسنل این سینما، از زحمات مهشید قبادی که وظیفه طراحی زیرنویس فارسی فیلم را بر عهده داشتند و همین‌طور احسان شیبانی که مسئولیت فنی این امر بر عهده داشت و زمانی حدوداً 15 روزه را صرف این کار کرده بودند، تشکر ویژه به عمل آورد. وی همچنین وعده داد که هنرمندان و دست‌اندرکاران سینما خواهند کوشید تا با استفاده از ظرفیتهای موجود رسانه‌ای این خواسته برحق هم‌وطنان ناشنوا یعنی امکان استفاده از برنامه‌های سیمای ملی جمهوری اسلامی ایران و همین‌طور فیلمهای سینمایی ایرانی به گوش مسئولان و متولیان امر برسد.

در پایان نمایش فیلم که با لحظات ملکوتی اذان مغرب مصادف شد، پذیرایی مختصری از مخاطبان فیلم به عمل آمد. پرویز پرستویی و مریلا زارعی دو بازیگر توانمند سینمای ایران پس از خاتمه نمایش فیلم هر دو نسبت به تجربه تماشای فیلم با هم‌وطنان عزیز ناشنوا ابراز خوشنودی کرده و آن را امری متفاوت و دلنشین برای خود به عنوان بازیگر سینما دانستند و بر ادامه این روند با همت مسئولان فرهنگی و سینمایی و همین‌طور متولیان امر در سازمان بهزیستی، شهرداری و سایر نهادهای مربوطه تأکید کردند.

همچنین در حاشیه این مراسم پژمان‌لشگری‌پور ضمن ابراز رضایت از استقبال کم‌نظیر به عمل آمده توسط ناشنوایان و گوشزد به مسئولان جهت بهره‌گیری از یک ظرفیت مغفول مانده دیگر در سینمای ایران، به ادای توضیحاتی درباره خبر خداحافظیش از سینما پرداخت که ساعاتی قبل از شروع اکران ویژه فیلم برای ناشنوایان روی سایتهای خبری سینمایی قرار گرفته بود. وی گفت در خبر اصلی نیز اعلام کرده که در حال حاضر به دلیل تبعات ناشی از دیابت ده ساله و شرایط جسمی پیش‌آمده، حاصل از این بیماری قدیمی و ممنوعیت انجام فعالیتهای استرس‌زا توسط پزشکان معالج تا تثبیت روند بهبودی و کسب سلامتی، نیاز به استراحت و کناره‌گیری از فعالیتهای سنگین و مطول روزانه نظیر امور تولیدی در سینما دارد که بسیار پراسترس هستند. وی در پایان از اینکه این خداحافظی اجباری با اکران گرم و پرشور «بادیگارد» که آخرین فعالیت سینماییش در سینما بوده، برای ناشنوایان مصادف شده اظهار رضایت و خوشنودی کرد.

ارسال نظر: