در راستای نظارت بر اجرای برجام صورت خواهد گرفت

حضور هفتگی اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

کدخبر: 2042382

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از برگزاری نشست‌های این کمیسیون با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در روزهای دوشنبه هر هفته خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » تسنیم نوشت: سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون برای نظارت بر روند اجرای برجام در مجلس دهم، گفت: طبق قانون کمیسیون امنیت ملی مجلس موظف است هر 6 ماه یک بار گزارشی از روند اجرای برجام را به صحن و هیئت رئیسه مجلس ارائه کند که این کار در دستور کار جدی این کمیسیون قرار دارد.

وی افزود: با توجه به تغییر در برگزاری جلسات کمیسیونهای تخصصی مجلس، مقرر شده که در راستای نظارت کمیسیون امنتی بر روند اجرای برجام، در روزهای دوشنبه هر هفته از مسئولان وزارت خارجه و یا اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با 1+5 دعوت کنیم تا درباره روند اجرای برجام گزارشی به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: همچنین در راستای نظارت این کمیسیون بر روند اجرای برجام، مقرر شده که تعدادی از اعضای کمیسیون که بعدا مشخص می‌شود، در روزهای دوشنبه هر هفته بازدیدی از تأسیسات هسته‌ای کشور داشته باشند.

نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه گزارش جلسات کمیسیون امنیت با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و نیز بازدیدهای اعضای این کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای هر 6 ماه یک بار و به طور مستمر تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود، گفت: این احتمال وجود دارد که این گزارشها بنا به تشخیص هیئت رئیسه مجلس در یکی از جلسات علنی مجلس قرائت شود.

ارسال نظر: