بحرین به دولت عراق هشدار داد

کدخبر: 2042422

دولت بحرین سفیر عراق را در اعتراض به اعلام حمایت عراقی‌ها از آیت الله شیخ "عیسی قاسم"، روحانی عالی شیعه بحرین، احضار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره امروز خود نوشت: دولت بحرین با ابراز نارضایی در خصوص اظهارات تحریک آمیز برخی شخصیت ها و نهادهای عراقی درباره این کشور، آن را به شدت محکوم کرد و با هشدار گفت این سخنان از روی حسن نیت نسبت به بحرین نیست و با رابطه مردم دو کشور هماهنگی ندارد،‌ زیرا این اظهارات پیمان اتحادیه عرب را نقض می کند و دخالت در امور داخلی بحرین است.

وحید مبارک سیار، معاون وزارت خارجه بحرین، با احمد نایف رشید الدلیمی، سفیر جمهوری عراق در بحرین، دیدار و درباره این مسئله گفت و گو کردند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وحید سیار در این دیدار همچنین تاکید کرد، هر کشوری برای تحکیم امنیت، حفظ سلامت شهروندان و افراد مقیم در سرزمین خود و ممانعت از مداخله در امور داخلی اش حق دارد تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی همچنین از دولت عراق خواست نقش پررنگتری ایفا و بلا فاصله تدابیر لازم را برای حفظ روابط برادرانه دو کشور اتخاذ کند. این مقام بحرینی بر لزوم توقف اقدامات کسانی که به گفته وی اظهارات غیر مسئولانه بیان می کنند تاکید کرد و گفت، آنان به این روابط صدمه می زنند و میزان خطرات و چالشهای موجود پیش روی کشورهای عربی را درک نمی کنند.

بازداشت جمعی از علمای بحرین

در تحولی دیگر شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد: رژیم بحرین شش تن از علمای برجسته این کشور را بازداشت کرد. این افراد محمود العالی، حمزه الدیری، فاضل الزاکی، منیر المعتوق، ابراهیم الصفا و علی رحمه نام دارند.

ارسال نظر: