آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

خطبا، گویندگان و رسانه‌ها باید به ذکر فضائل امیرالمؤمنین(ع) بپردازند

کدخبر: 2042498

این مرجع تقلید گفت: در این ایام باید بیشتر به یاد آن مولا باشیم، خطبا، گویندگان و رسانه‌ها باید به ذکر فضائل، خدمات و کارهای برجسته امیر مؤمنان(ع) بپردازند تا معرفت جدیدی برای مسلمانان و غیرمسلمانان نسبت به مقام والای حضرت پیدا شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دوم سیما پخش شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: در این ایام باید بیشتر به یاد آن مولا باشیم، خطبا، گویندگان و رسانه‌ها باید به ذکر فضائل، خدمات و کارهای برجسته امیر مؤمنان(ع) بپردازند تا معرفت جدیدی برای مسلمانان و غیرمسلمانان نسبت به مقام والای حضرت پیدا شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های مهمی در اختیار داریم که از جمله آنها سرمایه عمر، جوانی،‌ سلامت و امنیت است، باید بدانیم این سرمایه‌ها جاویدان و ابدی نیست، بلکه فناپذیر است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لازم است بدانیم این سرمایه‌ها که از دست می‌رود، باید جانشین در برابر آن باشد، گفت: این امر سبب می‌شود تا گرفتار خسران و زیان نشویم تا زمانی که وقت است، باید از این سرمایه‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان بدانید جوانی پایدار نیست، انسان در جوانی تهذیب نفس پیدا کرده و افتخاراتی برای خود می‌آفریند، جوان می‌تواند همه کار انجام دهد، باید از این سرمایه‌‌های وجود و جوانی استفاده شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به آیات سوره عصر گفت: خداوند در این سوره بیان کرده انسان‌ها بیدار باشید، که به طور مرتب عمر، جوانی، صحت و سلامتی از بین می‌رود، باید در برابر آن ایمان، عمل صالح، طرفداری از حق و صبر و استقامت داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات انسان کاری می‌کند که تا پایان عمر پشیمان است و برخی اوقات کاری می‌کند که تا پایان عمر خوشنود است، به عنوان مثال امیر مؤمنان(ع) در جنگ خندق به عنوان لحظه حساس تاریخ که نیروهای مشرکان و مخالفان اسلام دست به دست هم داده بودند، به میدان آمدند و با ضربه‌ای همه را مأیوس کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام علی(ع) یک ساعت از عمر خود استفاده کردند و به این ترتیب ضربه کاری بر پیکر کفر وارد شد، این اقدام از تمام عبادات جن و انس تا روز قیامت بالاتر است.

وی یادآور شد: عمر گوهر گران‌بهایی است که برخی اوقات یک ساعت آن برتر از تمام عبادت عبادت‌کنندگان است، بنابراین باید از عمر خود استفاده کنید.

ارسال نظر: