وزیر کشور:

مشکل امنیتی در شب‌های قدر نداریم

کدخبر: 2042647

وزیر کشور با اشاره به برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر گفت: این مراسم در امنیت کامل برگزار شده و در لیالی قدر هیچ مشکل امنیتی نخواهیم داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت:

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه شورای اجتماعی کشور در نشست خبری با اشاره به برگزاری مراسم های ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر افزود: در این مراسم ها هیچ پدیده امنیتی نداشتیم و مراسم بزرگ ۱۴ خرداد نیز در امنیت کامل برگزار شد.

وی ادامه داد: برای لیالی قدر پیش بینی های لازم انجام شده و نیروهای نظامی و امنیتی بر اوضاع تسلط کامل دارند و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: امنیت ما متکی بر حضور جدی و فعال مردم است و از مردم خواهش داریم هر نوع اقدام مشکوک و یا رفتار مشکوکی را که دیدند با پلیس ۱۱۰ یا مراکز امنیتی در میان بگذارند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تا امروز هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم و ان شاء الله نیز در آینده نخواهیم داشت.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات شورای اجتماعی کشور با حضور همه دستگاه ها گفت: از آخرین نشست با رهبر معظم انقلاب ایشان دستور دادند هر شش ماه گزارشات دستگاه ها در حوزه آسیب های اجتماعی به صورت فوق العاده ارائه شود به همین منظور تقسیم کار ملی انجام شده و در جلسه امروز وزارت بهداشت، وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان بهزیستی گزارش دو ماهه از عملکرد خود را ارائه دادند.

وی افزود: شورای اجتماعی کشور مصمم است تمام مصوبات جلسات را پیگیری کند، در جلسه امروز موضوع امنیت سواحل کشور مطرح شد زیرا پس از ماه مبارک رمضان سیل مسافران به سواحل را داریم بنابراین برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، تفریحی و اوقات فراغت حول سواحل کشور انجام شد.

رحمانی فضلی با اشاره به کمبود بودجه برای استفاده از نجات غریق در سواحل کشور گفت:در سال ۹۴ به دلیل کمبود بودجه مشکلاتی ایجاد شد اما مصوب شد که تمام مطالبات پرداخت شود و در سال ۹۵ اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای سواحل کشور پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها برای پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور اعتباراتی دارند که ردیف اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی در بودجه برای پیگیری آسیب های اجتماعی پیش بینی شده است.

در جلسه شورای اجتماعی کشور، مسئول ستاد ساماندهی سواحل کشور با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ۹۵ تاکنون ۹ نفر در سواحل مازندران و ۴ نفر در سواحل گیلان جان خود را از دست داده اند، گفت: در این مدت ۵۸۴ نفر از غرق شدن نجات یافتند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ میلیارد تومان به نجات غریق ها بدهکاریم.

وزیر کشور در این خصوص گفت: در سال ۹۳ کاهش ۵۰ درصدی غریق را در سواحل کشور داشتیم اما از آنجا که نجات غریق ها کارمند هیچ دستگاهی نیستند و با قرارداد چند ماهه سر کار حاضر می شوند باید منابع انسانی دستگاه ها تشکیل شود. بنا داشتیم در سال ۹۴ سواحل کشور را به دستگاه های متقاضی واگذار کنیم که در این زمینه بسیج فعالیت خوبی داشت. اگرچه ما نگرانی داشتیم که در سواحل کشور سختگیری انجام شود و تنها نماز جماعت برپا کنند اما در بررسی های انجام شده مشخص شد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خوبی در سال ۹۴ انجام شده است.

ارسال نظر: