موسسان اتحادیه اروپا: مذاکرات جدایی انگلیس سریع‌تر آغاز شود

کدخبر: 2042726

شش کشور اصلی و موسس اتحادیه اروپا از بریتانیا خواستند تا مذاکرات برای جدایی را در اسرع وقت آغاز کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: 6 کشور اصلی و موسس اتحادیه اروپا که در برلین درباره خروج بریتانیا نشست برگزار کرده‌اند از بریتانیا خواستند تا مذاکرات برای جدایی از اتحادیه اروپا را در اسرع وقت آغاز کند.

به دنبال رای مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، وزرای خارجه شش کشور اصلی موسس این اتحادیه، به منظور بررسی این تصمیم و اتخاذ اقدامات احتمالی در برلین جمع شدند.

در نشست امروز وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان و «ژان مارک ایرو» همتای فرانسوی وی طرح مشترکی را مطرح کردند که بر اساس آن انسجام اتحادیه اروپا حفظ شود و موارد مشابه آنچه که در انگلیس رخ داد، تکرار نشود.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان امروز (شنبه) همزمان با شرکت در مذاکرات بحران اعلام کرد که اتحادیه اروپا از عهده شوک خروج بریتانیا از این اتحادیه برخواهد آمد.

وزیر خارجه آلمان گفت: مطمئن هستم که این کشورهای نیز می‌توانند این پیام را ارسال کنند که ما اجازه نمی‌دهیم کسی اروپا را از ما بگیرد.

وزیر امور خارجه فرانسه به خبرنگاران گفت: «خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید هر چه سریع‌تر صورت بگیرد.»

وی افزود: «به نفع همه است که مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هر چه سریعتر آغاز شود.»

ایرو همچنین گفت: «فشار بر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس (برای آغاز هر چه سریعتر مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در نشست سران اروپا که روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می شود، بسیار شدید خواهد بود.»

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم در همین چهار چوب روز دوشنبه میزبان رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر ایتالیا و رئیس اتحادیه اروپا خواهد بود.

ارسال نظر: