پشت پردۀ سفر "محمد بن سلمان" به فرانسه

کدخبر: 2042760

یک روزنامۀ سعودی با اشاره به ضرورت بررسی پرونده‌های بین المللی بسیاری از سوی عربستان و فرانسه، مدعی شد که پاریس به سفر پسر پادشاه و جانشین ولیعهد و وزیردفاع عربستان به فرانسه بسیار امید بسته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه "عکاظ" روز شنبه در گزارشی نوشت: منابع فرانسوی اعلام کردند که سفر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد، یکی از مهمترین سفرها است، چرا که پرونده‌های بسیاری در فهرست مذاکرات فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و محمد بن سلمان وجود دارد. قرار است بن سلمان در 27 ژوئن و پس از سفر به آمریکا به فرانسه برود.

عکاظ خاطرنشان کرد که از جمله موضوع‌هایی که در سفر جانشین ولیعهد به فرانسه مطرح می‌شود، تسهیل انتخاب رئیس جمهور لبنان خواهد بود.

العالم نوشت: این روزنامه همچنین مدعی شد به دلیل مخالفت عربستان، تلاشهای ایران برای ورود به مسائل منطقه عربی و مشارکت در گروه پشتیبانی بین المللی در مسائل منطقه عربی از جمله لبنان و سوریه، ناکام ماند.

این روزنامۀ سعودی به نقل از سیاستمداران و کارشناسان ادعا کرد که ایران دلیل بحران در لبنان و بسیاری از کشورهای منطقه است!

این ادعاهای روزنامه سعودی در حالی مطرح می‌شود که بارها گزارش‌های مختلفی درخصوص حمایت عربستان از گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه در عراق و سوریه، و همچنین پشتیبانی عربستان از گروهک‌های خرابکار در لبنان منتشر شده است. عربستان در مقابل کوشیده است، مقاومت اسلامی لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کند.

ارسال نظر: