پیکر شهدای محیط بان هرمزگان ۲۱ رمضان تشییع می‌شود

کدخبر: 2042807

روابط عمومی اداره کل محیط زیست هرمزگان تاریخ برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای محیط بان این استان را هفتم تیرماه مصادف با ۲۱ رمضان اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت اداره کل محیط زیست هرمزگان، تاریخ برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای محیط بان این استان هفتم تیرماه مصادف با 21 رمضان اعلام شد.

این مراسم با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، استاندار، مسئولان دستگاه های اجرایی ، سمن های زیست محیطی و سایر علاقمندان به طبیعت برگزار خواهد شد.

براساس اعلام این سازمان، آیین تشیع پیکر شهدای محیط بان استان هرمزگان هفتم تیرماه از ساعت 30/8صبح ازمحل گلزار شهدای شهرستان بندرعباس برگزار می شود.

پیکرهای شهدای محیط بان پس از تشیع برای خاکسپاری به زادگاهشان، جزیره هرمز و روستای سیاهک شهرستان حاجی آباد انتقال می یابد.

شهیدان محمد دهقانی و پرویز هرمزی دو محیط بان هرمزگانی بودند که حدود ساعت 9 صبح پنجشنبه سوم تیرماه عازم منطقه گنو شده اند که براساس گزارش دریافتی حدود ساعت 12ظهر در درگیری با شکارچیان در شکارگاه تنگه گچ و سیاتک گنو کشته شدند تا شمار محیط بانانی که در راه دفاع از محیط زیست و حیات وحش کشور به دیار باقی شتافته‌اند، به 118 تن برسد.

محمد دهقانی 35ساله و از نیروهای پیمانی با 12سال سابقه کار و پرویز هرمزی نیز 54ساله و از نیروهای قراردادی با 23سال سابقه خدمت بوده است. منطقه حفاظت شده گنو در فاصله 40 کیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس واقع شده و بر دشت خلیج فارس که مرتفع ترین قله آن بنام 'نصیری' 2347 متر از سطح دریا ارتفاع دارد مسلط است.

این منطقه حفاظت شده که در حال حاضر بیش از 40 هزار هکتار وسعت دارد، در سال 1351 تاسیس شده است.

منطقه حفاظت شده گنو به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد اقلیمی، گیاهی و جانوری، دارای درجه تنوع زیستی زیاد و ارزش های بالای حفاظتی در سطح جهانی است که بر همین اساس، در سال 1355 به شبکه ذخیره گاه های زیست کره مسکون(MAB ) پیوست.

گنو به دلیل آنکه منطقه ای گذرگاهی محسوب می شود، از تنوع اقلیمی و زیستی قابل توجهی برخوردار است از نظر حفظ تنوع گیاهی مناطق مهم رویشی کشور، گونه های خاص و همین طور گونه های بومی بسیار حایز اهمیت می باشد.

از سوی دیگر، به دلیل وجود چشمه های آب گرم و آب و هوای مطبوع به ویژه در ایام مختلف سال، از جمله تابستان تفرجگاهی پرطرفدار برای مردم محلی و طبیعت گردان است.

ارسال نظر: