محسنی اژه‌ای:

برخی قانون‌شکنی‌های امروز از دولت سازندگی سرچشمه می‌گیرد/ شاید فیش حقوقی‌ام را منتشر کنم

کدخبر: 2043001

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در دولت به اصطلاح سازندگی گفتند نیاز داریم برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها خودکفا شوند گفت: شاید از یک جهت اینکه وزارتخانه‌ها بتوانند خود را تأمین کنند، خوب باشد اما مشکلاتی هم داشت و برخی قانون‌شکنی‌های امروز از دولت سازندگی سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، باشگاه خبرنگاران نوشت: حجت السلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در مراسم افتتاحیه مرکز آکادمی آمبود زمان آسیایی که امروز (یکشنبه) برگزار شد،اظهار داشت: جامع نگری در تدوین قوانین بسیار مهم است و نباید به مسائل دیدی کاریکاتوری داشته باشیم و برخی مسائل را کوچک و برخی را بزرگ ببینیم.

وی افزود: دید کاریکاتوری باعث می شود قسمتی کوچک دیده شود و نتوان کاری انجام داد.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: کاری کنیم قوانین و مقررات با یکدیگر همخوانی داشته باشند و لحظه ای نگاه نکنیم و قانونی تهیه نکنیم که از یک جهت خوب و از جهات دیگر مضر باشد.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: اینکه قوه قضائیه برای خودش یک برنامه داشته باشد و دولت یک برنامه دیگر و مجلس نگاهی متفاوت تر از این 2 قوه داشته باشد به جایی نمی‌رسیم، درست است که کشور ما دارای 3 قوه است اما باید توجه داشت که این 3 قوه در یک جهت تحت هدایت یک رهبر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌ اژه‌ای تصریح کرد: یکی از سازمان‌هایی که می‌تواند در ایجاد هماهنگی کمک کند سازمان بازرسی کل کشور است، زیرا هم می‌تواند در قوه قضائیه وارد شود و حرکات را دنبال کند و هم می‌تواند در قوه مجریه ورود پیدا کند و اگر سازمان بازرسی کل کشور نقش خود را به درستی انجام دهد کارها درست می‌شود.

وی افزود: اگر لایحه‌ای در خصوص زمین خواری ارائه می‌شود یک بعدی باشد به جایی نمی‌رسیم بلکه مشکلات بیشتری پیش می آید.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه شروع مشکلات از دولت سازندگی بود گفت: در زمان دولت سازندگی خودکفایی وزارت خانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و راه برای این کار باز شد، حتی به وزارت خانه‌های حساس اطلاعاتی اجازه درآمدزایی داده شد که برخی از قانون شکنی‌ها آغاز و قانون را زیر پا گذاشتند و مسائل و مشکلات شروع شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به حقوق‌های نجومی و نامتعارف بیان داشت: در اوایل انقلاب مدیران نیروهای ارزشی بودند و شغل خود را با تکلیف می‌دانستند و اگر جایی هم شخصی حقوق بیشتری دریافت می‌کرد آن را خرج نظام می‌کرد.

وی گفت: به جایی رسیدیم که عنوان شد حقوق‌های یکسان درست نیست زیرا هر کار و فکری یک ارزش متفاوت دارند و گاهی ارزش کار شخصی 100برابر کار شخص دیگری است و اگر پول بیشتری پرداخت کنیم خلاف نکرده‌ایم و اگر به این افراد عنایت ویژه نشود دیگران وی را جذب می‌کنند واین یک واقعیت است.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: بعد از سال‌ها موضوع پرداخت حقوق‌ها را در اختیار مجمع‌ها و هیئت امنا داده شد و زمانی که شخص قرار بود برای خودش تصمیم بگیرد ممکن است خلاف صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: شخصی که 57 میلیون در ماه حقوق می‌گیرد و در سال وام 300 میلیون تومانی با نرخ سود 4 درصد دریافت می‌کند اول به خودش ضرر می‌رساند و بعد به خانواده‌اش زیرا در آینده بچه او حاضر نمی‌شود هر لباسی را بپوشد و با هر شخصی هم غذا شود.

وی افزود: هفته گذشته یک جانباز نامه‌ای به من ارسال کرد و درخواست یک وام 200هزار تومانی و به صورت قرض‌الحسنه داده بود، اما در کنار وجود این اشخاص کسانی هستند که حقوق میلیونی دریافت می‌کنند، به مدیران توصیه می‌کنم قبل از اینکه شخصی به‌ آن‌ها مراجعه کند خودشان پیش قدم شوند و اگر امروز می‌خواهیم اقدامی کنیم نباید یک بعدی تصمیم بگیریم و باید جامع عمل کنیم.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: سازمان بازرسی کل کشور باید در ارائه گزارش به روز باشد زیرا کارساز تر است نه اینکه وقتی اتفاقی رخ داد تازه بخواهد گزارش تهیه کند و به روز بودن بازرسی‌ها فوق‌العاده مؤثر است و قوه قضائیه مستقل است که اگر سازمان بازرسی کل کشور مستقل نباشد و متکی به دیگر دستگا‌ه‌ها باشد نمی‌تواند کاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به اینکه برخی از مسئولان اقدام به انتشار فیش های حقوقی خود در فضای مجازی کرده اند آیا شما هم فیش حقوقی خود را منتشر میکنید؟ گفت: ممکن است منتشر کنم.

وی بیان داشت: همه ی بد خواهان نظام با تمام دستگاه ها و ابزار ها پیش رفته اند و تمام امور کشور را رصد و نگاه می کنند و با همه ی توان خود را به کار بسته‌اند و گوشه گوشه این نظام را زیر نظر گرفته اند تا از کجا بتوانند به کشور نفوذ و ضربه بزنند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: ما باید اشتباه نکنیم زیرا یک اشتباه باعث نفوذ دشمن و ضربه خوردن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: اگر در گذشته احتیاج به بصیرت ، اعتقاد و استقامت داشتیم، امروز بیشتر نیازمند این موارد هستیم و باید همه ی توان خود را به کار ببندیم.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: در ماه های اخیر مقام معظم رهبری تاکید زیادی داشتند که نگذاریم روحیه انقلابی و استقامت در جامعه کم رنگ شود.

وی گفت: در سال های گذشته تحریم ،جنگ داخلی و ترور و فشار های فرهنگی زیادی را تجربه کرده ایم که اگر روحیه انقلابی و ولایت مند نبود شکست می خوردیم.

ارسال نظر: