سیدیاسر جبرائیلی مطرح کرد:

ارمغان عملیاتی کردن توصیه‌های FATF در ایران؛ یا پذیرش حمایت از ترویسم و یا شکاف در ساختار سیاسی

کدخبر: 2043030

این کارشناس سیاسی نوشت: کسانی که می‌خواهند توصیه‌های FATF در ایران عملیاتی شود یا به دنبال پذیرش اتهام حمایت از تروریسم و توقف حمایت مالی از جریان مقاومتند و یا کمک به امتداد تحریم‌های بین‌المللی به داخل برای منزوی کردن نهادهای حامی مقاومت در داخل کشور.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید یاسر جبرائیلی کارشناس مسائل سیاسی در مطلبی در خصوص تلاش مقامات دولتی برای پیوستن ایران به گروه اقدام نوشت:

غربی‌ها به صراحت جریان مقاومت را تروریست می خوانند و تهران را به دلیل حمایت از مقاومت، متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند.

اینکه کسانی در پی عملیاتی کردن توصیه‌های FATF در ایران هستند، دو انگیزه بیشتر نمی‌توانند داشته باشند:

1- پذیرش اتهام حمایت از تروریسم و توقف حمایت مالی از جریان مقاومت (دقیقا مانند پذیرش اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای در فرآیند برجام)

2- ایجاد شکاف در ساختار سیاسی کشور، پذیرش جزئی از نهادهای کشور به عنوان حامی تروریسم و کمک به امتداد تحریم های بین المللی به داخل برای منزوی کردن نهادهای حامی مقاومت در داخل مرزهای کشور.

کارکرد FATF و ساز و کار و حتی ادبیات آن یادآور فرآیندی است که ایران با آژانس طی کرده است. می توان مدعی شد یک پرونده در سطح برنامه هسته ای به نام تروریسم برای ایران تعریف شده و فقط عبارات تغییر یافته اند. اگر در برجام برنامه هسته ای محدود شد، هدف پروژه جدید محدودسازی نهادهای مولد قدرت و حراستی جمهوری اسلامی چون سپاه است.

این بار اما خوشمزه ترین بخش داستان جدید این است که شورای همکاری خلیج فارس عضو اصلی FATF و عربستان سعودی حامی مشهور مادی و معنوی تروریسم در غرب آسیا عضو ناظر آن است.

ارسال نظر: