یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

کدخبر: 2043154

نظامیان اشغالگر قدس با ورود به صحن مسجدالاقصی، شماری از نمازگزاران فلسطینی را وادار کردند از این مسجد خارج شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نظامیان اشغالگر صبح امروز بار دیگر با یورش به مسجد الاقصی، درهای مسجد را بستند. نظامیان اشغالگر با ورود به صحن مسجد الاقصی، شماری از نمازگزاران فلسطینی را وادار کردند از این مسجد خارج شوند .

در پی یورش گروهی از شهرک نشینان به صحن مسجد الاقصی، دهها نماز گزار فلسطینی در درگیریهای شدید با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در این مسجد براثر اصابت گلوله های پلاستیکی و شلیک گازهای سمی خفه کننده زخمی و دچار حالت خفگی شدند .

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، این حادثه در حالی رخ می دهد که تنها چند روز به بزرگداشت روز جهانی قدس مانده است .

خضر شاهین گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت، در حالی که صدها تن از مسلمان در مسجد الاقصی معتکف شده اند، گروهی از شهرک نشینان صهیونیست از سمت باب المغاربه به این مسجد یورش بردند. نیروهای اشغالگر اسرائیلی نیز با استفاده از باتوم و شلیک نارنجک های صوتی، گازهای سمی و گلوله های پلاستیکی به نمازگزاران حمله کردند. دهها تن از نمازگزاران که براثر این حملات زخم های متوسط و سطحی برداشته بودند به بیمارستان المقاصد منتقل شدند و تعدادی دیگر از نمازگزاران نیز بازداشت شدند .

یک مقام مسئول مسجد الاقصی گفت: «گروهی از صهیونیست ساعت حدود یک بامداد امروز از باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند. جوانان حاضر در صحن مسجد به مقابله با آنها پرداختند و آنها را متوقف و از مسجد بیرون کردند اما بار دیگر آنها به زور در مسجد را گشودند و تعداد بیشتری از گردشگران و یهودی های افراطی را وارد صحن مسجد کردند. در حقیقت نوعی زورآزمایی و پیچانیدن دست فلسطینیان رخ داد البته این اقدام آنها نوعی حماقت بود ...»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود، این تعرض و هجوم گسترده نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان در دهه آخر ماه مبارک رمضان و تنها چند روز مانده به بزرگداشت روز جهانی قدس صورت می گیرد. در این میان، شیخ محمد حسین مفتی قدس خواستار آمادگی فلسطینیان برای مقابله با همه توطئه هایی شده است که علیه مسجد الاقصی صورت می گیرد .

شیخ محمد حسین مفتی قدس و فلسطین گفت: «صهیونیست ها به نماز گزاران تعرض و ظلم کرده و آنها را ضرب و شتم و بازداشت کرده اند و بسیاری از آنها به خاطر زخم هایی که براثر این تعرضات برداشته اند به بیمارستان منتقل شده اند. این رفتارها نه از نظر ادیان و شرایع آسمانی و نه قوانین و مقررات بین المللی قابل قبول نیست. ما همه این رفتارها را محکوم می کنیم و همه عواقب و پیامدهای این گونه تعرضات را که احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند و هتک کننده حرمت و قداست مسجد الاقصی است، متوجه مقامات رژیم صهیونیستی می دانیم .»

گزارشگر شبکه در ادامه گفت، یادآور می شود نیروهای اشغالگر اسرائیلی مانع از ورود صدها هزار فلسطینی به مسجد الاقصی به منظور اقامه نماز در این مسجد شده اند .

خضر شاهین در پایان گزارش خود گفت تنها چند روز پیش از برگزاری مراسم روز جهانی قدس، نیروهای اشغالگر اسرائیلی بزرگترین یورش را به مسجد الاقصی انجام دادند و به نماز گزاران و اعتکاف کنندگان در این مسجد تعرض و یک رشته اقدامات نژادپرستانه علیه آنها اجراء کردند.

ارسال نظر: