در دیدار با معارضان سوری عنوان شد

لاوروف: مردم سوریه خودشان باید سرنوشت کشورشان را تعیین کنند

کدخبر: 2043201

وزیر امورخارجه روسیه در دیدار با هیئت معارضان سوری در مسکو تأکید کرد که مردم سوریه خودشان باید سرنوشت کشورشان را بدون کوچکترین دخالت خارجی تعیین کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه در دیدار با «احمد عاصی الجربا» ریاست هیئت اعزامی معارضان سوری به مسکو، تأکید کرد، این مردم سوریه هستند که باید بدون کوچکترین دخالت خارجی درباره سرنوشت آینده‌شان تصمیم‌گیری کنند.

وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز با «احمد عاصی الجربا» رئیس سابق ائتلاف معارضان سوریه و رئیس حزب «الغد» دیدار کرد.

لاوروف در این دیدار همچنین ابراز امیدواری کرد که الجربا و دیگر معارضان سوری «در اجرای یکی از مهمترین اصول روند صلح سوریه مبنی بر اینکه مردم این کشور بدون کوچکترین دخالت خارجی، خودشان سرنوشت و آینده‌شان را رقم بزنند، نقش خود را ایفا کنند.

رئیس هیئت اعزامی معارضان سوری به روسیه نیز در این دیدار تأکید کرد، مذاکرات صلح سوریه نباید متوقف شده و لازم است تا هر چه سریعتر ازسرگرفته شود.

رئیس حزب الغد سوریه همچنین گفت: ما در این دیدار درباه مبارزات علیه تروریسم نیز بحث و گفت‌وگو کردیم و روسیه در حال حاضر نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند. علاوه براین، احتمال توقف فوری بمباران مناطق مسکونی سوریه حتی در صورت حضور نیروهای گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر: