کارگاه "رویا در قاب" برگزار می‌شود

کدخبر: 2043391

شهرام علیدی کارگردان، فیلمنامه نویس و نقاش، کارگاه "رویا در قاب" را برای علاقه مندان به حوزه سینما و هنرهای تجسمی برگزار می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، «رویا در قاب» عنوان کارگاهی است که شهرام علیدی کارگردان، فیلمنامه نویس و نقاش با موضوع روایتگری خلاق در حوزه سینما، عکاسی، نقاشی و هنرهای تجسمی برای هنرجویان و علاقه مندان برگزار می کند.

علیدی درباره سرفصل های مطرح شده در این کلاس ها گفت: رویا در قاب برای نخستین بار است که با این محتوی برگزار می‌شود. طرح درسی که برای این کارگاه در نظر گرفته ‌شده شامل سرفصل‌هایی چون رابطه‌ انسان با اشیا، رابطه‌ انسان با طبیعت، رابطه‌ انسان با انسان، قصه‌گویی تصویر و رویاپردازی از تصویر به متن و از متن به تصویر است.

کارگردان فیلم «زمزمه با باد» افزود: این کارگاه تجسم رویاست در قاب به یاری روایت و قصه. روایت قصه و داستانی است که در کادرهای ایستای عکاسی، نقاشی، فریم‌های فیلم، قطعاتی از شعر و داستان یا حتی نقوش سفالینه‌ها و کاشی‌ها وجود دارد. تفسیر سادگی گاه شاعرانه و گاهی پیچیده‌ ای است که در قاب نهفته است و در واقع تفسیر تخیل و اسطوره است.

علیدی در ادامه با اشاره به چگونگی برگزاری کارگاه ها اظهار کرد: باید تاکید کنم کارگاه «رویا در قاب» به صورت عملی برگزار می‌شود. کارگاهی عملی برای تمرین و تقویت روایتگری خلاق در سینما، عکاسی، هنرهای تجسمی و ادبیات. بخشی از تمرین‌های رویاپردازی برای شرکت کنندگان بر مبنای فضاهای فانتزی و اسطوره ای خواهد بود.

وی در زمینه مخاطبان این کارگاه ها گفت: مخاطبان ما می‌توانند علاقه مندان به هنرهای تصویری و تجسمی و ادبیات باشند.گاهی دریافت ما از یک سکانس فیلم می‌تواند به یک قطعه شعر نزدیک یا شبیه یک داستان قابل خواندن باشد. از سوی دیگر گاهی یک شعر یا پاره‌ای از یک داستان را نیز می توان به صورت تصویر مجسم کرد.

این کارگردان و طراح صحنه در پایان بیان کرد: در پایان دوره، آثار هنرجویان در یک مجموعه جمع‌آوری و چاپ خواهد شد. حتم دارم آثار بکر و متنوعی از دل این کارگاه پدید می‌آید به همان بکری و رنگارنگی جهان تصویر که خود از پویایی و زایندگی زندگی سرچشمه می‌گیرد.

این کارگاه در سه جلسه‌ ۴ ساعته روزهای پنجشنبه از ۱۰ تیرماه در موسسه‌ عصراندیشه برگزار می‌شود و دانشجویان از تخفیف ویژه برای ثبت نام در این کارگاه ها بهره مند می شوند.

ارسال نظر: