وصال یار یک ابتکار زیبای فرهنگی+تصاویر

کدخبر: 2043392

"وصال یار" یکی از چندین ویژه برنامه فرهنگی- معنوی ویژه ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که باهدف تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و با رویکرد قرآنی با همت شهرداری تهران تدوین و اجرا شده است. پیش بینی می شود در شب های قدر یک میلیون بار دعال عهد و زیارت ال یاسین توسط عاشقان و منتظران فرج حضرت قائم(عجالله) قرائت شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در راستای منویّات مقام معظم رهبری و سیاست های مسجدمحوری شهردار محترم تهران، با رویکرد قرآنی طرح وصال یار را در دستور کار خود قرار داده است که با ایجاد 18 پایگاه ویژه برنامۀ «وصال یار»، از «کهف الشهداء» و «امامزاده صالح» در شمال تهران تا «حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)» و «حرم حضرت امام(ره)» در جنوب و از «مهدیه منتظرالقائم» در شرق تا «مسجدالنبی» در غرب، و در نقاط مرکزی شهر از جمله: «مسجد امام صادق(ع)»، «مسجد قبا»، «مصلای امام خمینی»، «مسجد فاطمه الزهرا»، «میدان خراسان»، «میدان امام حسین(ع)»، «حسینیۀ همدانیها»، «مسجد ارگ»، «مسجد ابوذر»، «مسجد حضرت ابوالفضل» و «مهدیۀ امام حسن مجتبی(ع)، این طرح تدوین و اجرا شد.

«وصال یار» یکی از چندین ویژه برنامه فرهنگی- معنوی ویژه ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که باهدف تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و با رویکرد قرآنی با همت شهرداری تهران تدوین و اجرا شده است. پیش بینی می شود در شب های قدر یک میلیون بار دعال عهد و زیارت ال یاسین توسط عاشقان و منتظران فرج حضرت قائم(عجالله) قرائت شود.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران براساس رسالت فرهنگی خود با همت شهرداری تهران مجموعه دینی و ارزشی«بر آستان جانان» که شامل برنامه های برجسته ای نظیر «وصال یار» و «شبهای نورانی» است. محوریت این مجموعه جزء خوانی و تلاوت قرآن کریم، ادعیه خوانی، افطاری های ساده برای شهروندان، تجلیل از خانواده های شهدا، سخنرانی های مذهبی و دیگر برنامه های قرآنی و ارزشی است.

اجرای این قبیل برنامه ها نه تنها باعث غنی شدن ارزش های فرهنگی مذهبی در میان خانواده ها شده بلکه به تقویت روحیه آرامش و ایمان محوری جامعه نیز کمک بسزایی خواهد داشت و اگر دیگر سازمان ها و دستگاه های فرهنگی نیز چنین طرح هایی را با خلاقیت های متنوع و با مشارکت مردم اجرا کنند، بی شک نقش و جایگاه قرآن و ائمه اطهار در زندگی آحاد مردم بیش از پیش پررنگ تر خواهد شد.

ارسال نظر: