قائم مقام وزیر بهداشت:

سیاست را به اهلش بسپارید

کدخبر: 2043466

قائم‌مقام وزیر بهداشت در یادداشتی با عنوان "سیاست را به اهلش بسپارید" گفت: پرهیز از سیاسی جلوه دادن اموری که به تلاش‌های کارشناسی نخبگان و متخصصان وابسته است، جفا در حق محرومان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در یادداشت ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت‌آمده است:

«اخلاق رقابت و اخلاق رفاقت؛ اولی را در انتخابات 94 پشت سر گذاشتیم، ولی دومی نیاز به ممارست و تمرین دارد؛ به عبارت دیگر اخلاق رفاقت پس از روشن شدن نتیجه رقابت، با تاکید بر منافع ملی و منافع مردم باید جایگزین رقابت شود.

بر مبنای تامین خیر عمومی بارها همه جناح‌ها مطرح کرده‌اند اگر به قدرت برسند، برنامه‌شان برای خدمت به مردم، تامین عدالت در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و عبور از گردنه‌های صعب و دشوار طرح هدفمندی یارانه‌ها است.

برای تعقیب چنین هدف بزرگی، پرهیز از سیاسی جلوه دادن اموری که به تلاش‌های کارشناسی نخبگان و متخصصان وابسته است، جفا در حق آن دسته از محرومانی است که پرداختن به این دست از مسایل فرعی، از قافله سلامت و رشد و تعالی عقب می‌مانند و هر روز در پناه همه اختلافات گریبانگیر، ناامیدتر از گذشته به نظاره درگیری‌ها می‌نشینند.

مردمی که هربار با آمدن به پای صندوق‌های رای در انتظار کمک و همیاری نخبگان کشور برای اصلاح امور خود هستند. ولی در این میان سیاسی جلوه دادن حوزه سلامت خلاف اصل تعهد عمومی نظام مبنی بر تامین سلامت مردم است.

بر اساس قسم‌نامه پزشکی، برای پزشک فرقی نمی‌کند که بیمار دارای چه هویت نژادی، فرهنگی و ... است. هدف تلاش‌های همه اعضای تیم سلامت در درجه نخست تامین سلامت مردمان و نجات جان بیمار است.

این هدف مقدس است که باید در همه برنامه‌ها و اهداف معطوف به عدالت به ویژه همپوشانی و استقرار چتر بهداشت و درمان به ویژه برای فرودستان جلوه‌گر شود. ناامید ساختن مردم محروم با هدف تامین منافع جناحی، تا چه اندازه قادر است ما را در عبور از مشکلات یاری برساند؟ در صورتی گوناگونی فرهنگی و سیاسی می‌تواند برای همگی رشد و تعالی به ارمغان بیاورد که به هنگام رقابت در بیان نقاط اختلاف و برنامه‌ها با همه تلاش بکوشیم و هنگام و آشکار شدن تصمیم مردم در پای صندوق رای، هر جناحی سکان هدایت بخش‌های مختلف کشور را به دست گرفت، به کمکش بشتابیم.

آنان که شیفته خدمتند و نه تشنه قدرت و به عبارتی آنانی که دنبال کسب فضیلت‌ها در لحظه لحظه زندگی خویش و به ویژه در این ساعات و روزهای مقدس ماه مبارک رمضان هستند، نباید سخت باشد که سیاست را به اهلش بسپارند و دغدغه گسترش چتر نظام سلامت را در نظام رسانه‌ای و ... هدف خویش قرار دهند به ویژه آن جا که هدف، گسترش و تعمیق نظام سلامت در میان فقرا و محرومان هست.»

ارسال نظر: