جمهوری‌خواهان کنگره:

کلینتون در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی قصور کرد

کدخبر: 2043593

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در گزارش جدید خود درباره حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت این کشور را به قصور در وظایف خود متهم کردند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از رویترز، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در گزارش جدید خود درباره حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی که به مرگ سفیر آمریکا انجامید، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت این کشور را به قصور در وظایف خود متهم کردند .

این گزارش ۸۰۰ صفحه‌ای که اخیرامنتشر شده تاکید می کند که وزیر خارجه وقت آمریکا با کوتاهی در انجام وظایف خود نتوانسته است که از جان سفیر آمریکا و سه تبعه دیگر این کشور در واقعه بنغازی حفاظت کند .

جمهوری‌خواهان همچنین هیلاری کلینتون و کارمندان وی را متهم کرده‌اند که از پاسخ به بازرسان کنگره سر باز زده‌ و مانع تحقیقات آنها درباره رخداد بنغازی شده‌اند .

این گزارش با انتقاد دموکرات‌ها مواجه شده که مدعی شدند این اقدام "سیاسی‌کاری و دشمنی سیاسی" است .

رویترز می‌نویسد که گزارش جمهوری‌خواهان در حقیقت حاوی اطلاعات عمده جدیدی نیست و تنها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر باعث شده تا بحث‌ها بر سر رخداد چهار سال قبل در بنغازی از سر گرفته شود .

این گزارش که پس از دو سال به سرانجام رسیده، به نوعی اعتبار هیلاری کلینتون در عرصه امنیت ملی را به چالش می‌کشد آن هم در شرایطی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها تحت تاثیر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در رابطه با این پرونده به شدت با شکاف مواجه هستند.

حمله به به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی اواخر تابستان سال ۱۳۹۱ رخ داد.

ارسال نظر: