وزیر خارجه اتریش:

بحران پناهجویان باعث خروج کشورها از اتحادیه اروپا شد

کدخبر: 2043763

وزیر امور خارجه اتریش ضمن هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا در سایه بحران پناهندگان، از نقش تعیین کننده این بحران بر نتیجه همه پرسی انگلیس و تاثیرات دومینویی آن بر دیگر کشورها سخن گفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش با توجه به بحران پناهندگان درباره فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد.

وی سیاست پناهندگان را به عنوان خطای دراماتیک اتحادیه اروپا ارزیابی کرده و گفت: این مسئله روی احساسات مردم تاثیر گذاشته و بالاخره نقش تعیین کننده ای در نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا داشت.

کورس در روز برگزاری همه پرسی اروپا نیز درباره تزلزل ثبات این اتحادیه هشدار داده و تاکید کرده بود که مسئله مهاجرت نه تنها مسئله ای کلیدی در همه پرسی انگلیس است بلکه مسئله اصلی ثبات در اتحادیه اروپا محسوب می شود.

وی همچنین گفت: پذیرش نامحدود پناهندگان و عدم شایستگی عمل این اتحادیه ساختار اصلی آن را متزلزل می کند.

کورس همچنین یک تاثیر دومینویی همه پرسی انگلیس بر دیگر کشورها و خروج های بعدی از این اتحادیه را بعید نداست.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین تاکید کرد: نه تنها در انگلیس بلکه همچنین در اتریش ما انتظار بیشتری از اروپا داریم. مسئله غلبه بر بحران پناهندگان برای شهروندان در اولویت قرار دارد. خیلی مسائل در اروپا حل نشده است و شهروندان تنها با شعارها آرام نگه داشته شده‌اند.

همزمان وی از موضع اتریش در مسئله پناهندگان حمایت کرده و خواستار درک بیشتر این موضع از طرف آلمان شد.

وی همچنین تاکید کرد: وقتی کسی به صورت غیر قانونی به اروپا می آید باید در مرزهای خارجی این اتحادیه متوقف شده و در بهترین حالت به کشور مبدا بازگردانده شود. تا زمانی که ما این کار را انجام نمی دهیم به صورت غیر مستقیم از قاچاقچیان حمایت می کنیم.

کورس همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید بیشتر به مسائل بزرگ بپردازد. تنها از طریق سرعت بالا در تغییرات ما می توانیم جلوی یک آتش سوزی بزرگ در این اتحادیه را بگیریم. اتحادیه اروپا باید از نو تنظیم شود. هر کس که حامی اروپا است باید پیش برنده تغییرات ضروری هم باشد.

ارسال نظر: