مشاور سابق شاه بحرین فاش کرد:

توطئه رژیم آل خلیفه برای خلاصی از شیعیان این کشور

کدخبر: 2043766

مشاور امنیتی سابق شاه بحرین در یک برنامه تلویزیونی برخی توطئه‌های دولت بحرین برای کنار زدن شیعیان این کشور را افشا کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "صلاح البندر" مشاور امنیتی سابق شاه بحرین و نویسندۀ گزارش معروف «بندر» گفت که شاه بحرین قصد دارد به طرق مختلف از دست اکثریت شیعه در کشورش خلاص شود.

وی که دارای اصالت سودانی و تابعیت انگلیسی است نویسندۀ گزارشی معروف با نام خویش است که چند سال قبل با انتشار آن نقشه های حکام بحرین را افشا کرد.

بندر دیروز ( سه شنبه) در گفت‌و‌گوی ویژه با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری «العالم » از تشکیل یک «شبکه سرّی» به ریاست شیخ «احمد بن عطیه الله آل خلیفه» وزیر مشاور در امور کابینه بحرین با هدف ایجاد راهکار برای تبعیض نژادی و از بین بردن کل شیعیان پرده برداشت.

دور کردن مخالفان از نهادهای حکومتی

وی افزود این هدف قرار بود با کاهش نقش نیروهای مخالف در مؤسسات دولتی، جامعه مدنی و رسانه و دور کردن آنها از قوۀ مجریه و تغییر جغرافیای انسانی برای رسیدن به جمعیت حداکثری موافقان حکومت محقق شود.

طرح مذاکرات از جانب حاکمان بحرین یک بازی سیاسی برای به دست آوردن زمان است.

بندر تأکید کرد بعد از گذشت 10 سال از گزارشی که ارائه کرده هر کسی می‌تواند با نگاه به اوضاع بحرین تبلور عملی این اقدام ها را ببیند که هنوز در قالب تغییر هویت ملی و کمرنگ کردن اکثریت شیعه از طریق واردات مهاجرین و تضعیف بازار کار به علاوۀ محصور کردن فعالیت‌های شیعیان در تمام زمینه‌های اجتماعی، آموزشی و مذهبی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد که حکومت تغییر شکل بحرین را از نظر اجتماعی، سیاسی و دینی در اولویت قرار داده است.

ایران هراسی برای هدایت بحران های بحرین

صلاح بندر خاطرنشان کرد که مشکل واقعی بحرین اقلیت سنی است که از فعالیت‌های سیاسی دوری می‌کنند از این رو می‌بینیم که حکومت تلاش می‌کند تا ادعاهایی مانند دخالت ایران را برای تحریک و ایجاد هراس در آنها مطرح کند.

وی افزود : شاه بحرین در تلاش است تا بحران کشورش را تحت عناوینی مانند دخالت خارجی به خارج از کشور هدایت کند.

صلاح بندر: شاه بحرین در تلاش است تا بحران کشورش را تحت عناوینی مانند دخالت خارجی به خارج از کشور هدایت کند.

طرح اعطای اتباع سنی خارجی شکست خورده است

بندر تأکید کرد که مقام‌های بحرین اتباع سنی مذهب سوریه و عراق را به کشور می‌آورد و به آنها تابعیت بحرینی می‌دهد و به عنوان بوق رسانه‌ای خودش استفاده می‌کند تا در وحدت ملی خلل ایجاد کنند؛ اما این روش ها دیگر کارایی ندارد زیرا رهبری روحی و سیاسی اکثریت مردم که همان اهل بیت (ع) هستند مانع این امر می شوند.

مشاور امنیتی سابق شاه بحرین گفت که طرح مذاکرات یک بازی سیاسی برای کسب زمان بیشتر است وگرنه با اتفاقاتی که رخ داده زمینه‌ای برای گفت‌وگو وجود ندارد.

وی افزود: هدف نهایی حاکمان بحرین سیطره بر تمامی ثروت‌های کشور و به حاشیه راندن شیعیان و در نهایت خلاص شدن از دست آنهاست.

بحرین توسط ریاض اداره می شود

بندر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه بحرین توسط نیروهای سعودی به طور کامل اشغال شده است، گفت: تعداد اعضای قبلیه دواسر عربستان در بحرین از تعداد آل‌خلیفه بیشتر است و این کشور در واقع از ریاض هدایت می شود و حاکمان بحرین صرفا مجری اوامر سعودی‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد بحرانی که امروز در بحرین و در پی سلب تابعیت شیخ «عیسی قاسم» شکل گرفته به دستور مستقیم مقام‌های سعودی است که در نقشه های خود در یمن، عراق و سوریه ناکام مانده اند و به عدم توجه کافی محافل بین‌المللی به شهادت «شیخ نمر» سعودی ها قصد دارند بعد از او از رهبری روحی و معنوی در بحرین نیز خلاص شوند.

بندر با اشاره به دخالت‌های پنهان و آشکار عربستان سعودی و مقام‌های خاندان آل سعود در بحرین ، گفت: اعضای قبیلۀ دواسر عربستان در بحرین تابعیت سیاسی گرفته‌اند.

اعضای قبیله دواسر عربستان در بحرین تابعیت سیاسی گرفته‌اند و شیخ این قبیله بر 40 هزار نفر در بحرین حکومت می کند

وی افزود : شیخ این قبیله بر 40 هزار نفر در بحرین حکومت می کند و تعداد آنها سه برابر خاندان حاکم بحرین است.

وی افزود: افرادی که تابعیت دوگانه بحرین و عربستان دارند از نفوذ اقتصادی و سیاسی قابل توجهی برخوردارند و نیروهای امنیتی عربستان هم به نوعی دیگر دست به اشغال بحرین زده اند.

بندر در پایان گفت: در بحرین نظامی حاکم است که تمام منابع طبیعی و ثروت های این سرزمین را در دست دارد، قدرت را هم احتکار کرده و در حال اجرای یک نقشۀ تفصیلی با پشتیبانی طرح استراتژیک و بودجه های سخاوتمندانه است تا رنگ و بو و اصالت بحرین را تغییر دهد. این نقشه به مدت 10 سال به صورت آهسته در حال اجراست.

انتشار یک نامه محرمانه از سوی صلاح بندر، مشاور سابق دولت بحرین درسال 1385 مبنی بر برنامه دولت برای ایجاد محدودیت برای شیعیان و جلوگیری از پیروزی احتمالی آنها، باعث برگزاری تظاهرات ضد دولتی در بحرین شد.

این گزارش محرمانه 241 صفحه‌ای که بنا به گفته بندر توسط یکی از وزرای کابینه و یک عضو خانواده سلطنتی طراحی شده بود، برنامه‌ای برای دور نگه داشتن شیعیان از قدرت در بحرین بوده است.

در این نامه به طرحی 10 ماده‌ای شامل اعطای حق رأی به کارگران خارجی سنی مذهب، پرداخت مقرری به شیعیان فقیر و مستمند به منظور جذب بیشتر آنها به هواداری از دولت، سرعت بخشیدن به فرآیند پذیرش سنی‌ها از خارج از کشور به دلیل وضعیت خاص جمعیتی بحرین و جاسوس دانستن سازمان‌های شیعی اشاره شده بود.

دولت بحرین بلافاصله صلاح بندر را به توطئه و فتنه‌انگیزی علیه دولت متهم کرد و پس از آن وی منامه را به مقصد لندن ترک گفت (وی متولد سودان است و تابعیت دوگانه انگلیسی - بحرینی دارد).

همچنین در این گزارش اسنادی دال بر پرداخت مبالغ هنگفت به عناصر ضد شیعی توسط دولت وجود داشت.

ارسال نظر: