برای ورود به آمریکا باید رمز اکانت فیس بوک و توییترتان را هم افشا کنید!

کدخبر: 2043879

دولت آمریکا در صدد بررسی طرحی است که به موجب آن، از متقاضیان ورود به آمریکا خواسته می‌شود لیست حساب‌های کاربری و پسورد خود را در شبکه‌های اجتماعی به مسئولین آمریکایی ارائه دهند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دولت آمریکا در صدد بررسی طرحی است که به موجب آن، از متقاضیان ورود به آمریکا خواسته می شود لیست حساب های کاربری و پسورد خود را در شبکه های اجتماعی به مسئولین آمریکایی ارائه دهند.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا که هفته گذشته این پیشنهاد را به ثبت رسانده مدعی است دریافت اطلاعات مربوط به حساب های شبکه های اجتماعی مسافران ورودی به آمریکا، تحقیقات در زمینه مبارزه با تروریسم را تسهیل می کند.

بر اساس این گزارش افرادی که با استفاده از برنامه موسوم به "ویزا ویور" قصد سفر به آمریکا دارند، تا کنون نیازی به ارائه لیست حساب های شان در شبکه های اجتماعی نداشته اند. اما در راستای تلاش برای مقابله با تروریسم، از مسافران خواسته می شود "بطور داوطلبانه" لیست حساب های خود در شبکه های اجتماعی را اعلام کنند .

برنامه "ویزا ویور" شامل شهروندان کشورهایی می شود که طبق توافق با دولت آمریکا، برای سفر به ایالات متحده و اقامت تا حداکثر ۹۰ روز در این کشور، نیاز به اخذ روادید ورود ندارند .

این پیشنهاد حدود یک سال پس از آن مطرح می شود که کنگره آمریکا اصلاحاتی را در برنامه موسوم به قانون "ویزا ویور" به تصویب رساند. مصوبه ای که محدودیت هایی برای سفر بدون روادید برخی شهروندان ۳۸ کشور طرف توافق با آمریکا اعمال کرد .

این اقدام کنگره در پی حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس، پایتخت فرانسه، صورت گرفت؛ حادثه ای که نگرانی درباره ورود برخی از دارندگان گذرنامه های اروپایی - که احتمالا با گروه های تروریستی ارتباط دارند - به آمریکا را افزایش داد .

ارسال نظر: