باهنر در ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین:

اگر دولت از رکود عبور کرده، دست ملت را هم گرفته و عبور دهد/ رکود و بیکاری حل نشود دولت در انتخابات ۹۶ به مشکل می‌خورد

کدخبر: 2043942

نایب رئیس سابق مجلس تاکید کرد: برخی از مسئولین دولتی می‌گویند که دولت از رکود عبور کرده است و ماهم به آنها می‌گوییم اگر چنین است دست ملت را هم بگیرد و آنها را هم عبور دهید چرا که واقعا رکود سخت، خشن و یخ‌زده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین در ضیافت افطار این تشکل که عصر امروز در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به نتیجه انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: پس از انتخابات مجلس تحلیل برخی افراد شکست اصولگرایان بود در حالی که از نظر ما اینطور نبود؛ آقای عارف در مجلس تمام تلاش خود را کرد و 103 رای آورد که این تعداد اقلیت قدرتمندی است که اگر به صورت درست از لابی و مذاکرات استفاده کند می‌تواند موثر واقع شود.

باهنر با بیان اینکه من معتقدم اقلیت مجلس هم باید به اندازه کرسی‌های خود به مردم خدمت کند افزود: گرچه برخی دوست دارند که ساز ناکوک، کوک کنند اما مجلس دهم یک مجلس فرهیخته و معتبری است که خیلی از مشکلات را می‌تواند حل کند.

نایب رئیس سابق مجلس با اشاره به تکمیل شدن کمیسیون‌ها و مشخص شدن روسای آنها خاطرنشان کرد: دولت و مجلس در حال حاضر برای حرکات جدید و اقدامات موثر خیر برداشته‌اند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در برخی زمینه‌ها از جمله کنترل تورم و مذاکرات موفق عمل کرده اما در حال حاضر رکود و بیکاری بسیار نابسامان و اسفبار است و چنانچه دولت به کمک مجلس نتواند قدم‌های جدی بردارد ممکن است در انتخابات سال آینده با مشکل مواجه شود.

باهنر تاکید کرد: برخی از مسئولین دولتی می‌گویند که دولت از رکود عبور کرده است و ماهم به آنها می‌گوییم اگر چنین است دست ملت را هم بگیرد و آنها را هم عبور دهید چرا که واقعا رکود سخت، خشن و یخ‌زده است.

دبیرکل جبهه پیروان در ادامه با اشاره به دستاوردهای نتیجه انتخابات خاطرنشان کرد: فعالان سیاسی متوجه شده‌اند که مطالبات خود را صرفا باید از طریق صندوق رای پیگیری کنند و کسی با شلوغ کردن و به خیابان آمدن و آتش زدن به جایی نمی‌رسد. بنابراین همه اذعان دارد که مطالبات خود را در درون نظام و نه در مقابل نظام می‌ توانند پیگیری کنند.

دیبرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه مردم در انتخابات نه به اشخاص بلکه به امضاها رای دادند گفت: اصولگرایان باید سرمایه مردمی خود را حفظ و مراقبت کنند چرا که 670 هزار رای در تهران یک رقم بزرگ و قابل اعتنایی است که می‌توان با آن حرکت مصلحانه انجام داد.

وی با اشاره به سخنان حجاریان مبنی بر تناسبی بودن انتخابات در دنیا یادآور شد: در تهران اصولگرایان 40 درصد و اصلاح‌طلبان 60 درصد آرای مردم را کسب کردند اما چون انتخابات ما تناسبی نیست ما در تهران 30 به هیچ شدیم در حالی که در کشورهای عراق،‌ترکیه و پاکستان انتخابات تناسبی است.

باهنر با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی در بین دولتی‌ها اظهار داشت: متاسفانه در بذل و بخشش از بیت‌المال اهل بخشش هستیم و امروز هم دیدیم که حقوق‌های نجومی 3 مدیرعامل بانک را زیر گرفت.

دبیرکل جبهه پیروان با اشاره به ملزومات نظام مردم‌سالاری به لزوم برخورداری از سه یا چهار حزب شناسنامه‌دار و قدرتمند اشاره کرد و گفت: اگر این امر محقق نشود ما نگران مردم سالاری دینی هستیم.

وی تجربه این دوره مجلس را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: ائتلاف اصولگرایان که متشکل از 22 نفر بود و با همت جامعه روحانیت و آیت‌ الله موحدی کرمانی تشکیل شد قدم بسیار خوبی است و نباید سرمایه شورای ائتلاف برای دوره‌های بعد از دست برود.

باهنر با اشاره به اظهارات نبوی مبنی بر ایجاد پارلمان اصولگرایی گفت: این مساله قابل بررسی است و ما می‌توانیم با ایجاد پارلمان اصولگرایان از ایجاد مشکل در انتخابات مختلف جلوگیری کنیم و همانطور که آقای حداد عادل گفت ما باید باور کنیم که به تنهایی هیچ چیز نیستیم.

ارسال نظر: