حمیدرضا حاجی‌بابایی:

هزاران میلیارد تومان نقدینگی در بانک‎ها است، اما مشکل نقدینگی داریم

کدخبر: 2044155

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزاران میلیارد تومان نقدینگی در بانک‎ها وجود دارد، اما با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستیم، گفت: مسئولان باید مستندات آمارهای اعلامی را ارائه دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حمیدرضا حاجی‌بابایی امشب در کارگروه صنعت و تولید بسیج مهندسین استان همدان اظهار کرد: سه دوره در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودم که این دوره به دلیل اهمیت اقتصاد، به کمیسیون برنامه و بودجه رفتم.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید مشکلات را حل کرده و فرافکنی نکنند، افزود: نباید گفت مشکل امروز از آن گذشته است؛ وقتی مردم به ما رأی می‌دهند به این معناست که از عملکرد گذشته راضی نیستند و تغییر وضع موجود را احساس می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه از هیچ آمار و ارقامی نمی‌گذرم، تصریح کرد: در زمان وزارت آموزش و پرورش همه آمارها بر وجود 14 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در کشور خبر می‌داد که با کد ملی بررسی شد و به 12 میلیون و 300 هزار نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه آمار صحیح حرف اول را می‌زند و اعتماد به آن بسیار مهم است، ادامه داد: وقتی مسؤولی اعلام می‌کند امسال برای 10 هزار نفر اشتغال ایجاد شده، آمار باید آن قدر متقن باشد که کسی به آن شک نکند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه وجود تورم برای جامعه مانند کسی است که راه می‌رود و زندگی می‌کند اما فشار خونش بالاست که با مصرف دو قرص کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: رکود یعنی کسی که در «آی سی یو» خوابیده است و امکان فعالیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه هزاران میلیارد تومان نقدینگی در بانک‎ها وجود دارد اما با مشکل نقدینگی رو به رو هستیم، گفت: هزاران میلیارد تومانی که در بانک‌ها است اگر بخواهد در اختیار فردی قرار بگیرد و تولید انجام شود، سودی که عایدش می‌شود پاسخگوی پولی که از بانک گرفته نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بر مدیریت همزمان نقدینگی، تولید، صادرات، واردات، قیمت، منابع دولتی و صدها مدیریت دیگر تأکید دارد، اظهار کرد: روزی مشکل ما این بود که یارانه تولید را نمی‌دادیم و به اندازه کافی پرداخت نمی‌کنیم اما امروز هیچ کدام از یارانه‌ها پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استدلال ما این بود که بنزین و برق را گران می‌کنیم که بیخودی مصرف نکنیم، افزود: مقرر شد 50 درصد به مردم، 20 درصد دولت و 30 درصد به تولید از محل آزادسازی یارانه‌ها اختصاص یابد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه روزی اشکال بر این بود که حق تولید ضایع شده است، تصریح کرد: امروز حق هر سه موردی که یارانه قرار بود دریافت کنند ضایع شده و اعتقادی به یارانه وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه قانون‎گذار به نحوی مطیع دولت است، ادامه داد: دولت است که کارشناس دارد و همواره اعتراض دارد که لایحه ما را آنقدر تغییر ندهید که به طرح تبدیل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینکه مسؤول اجرایی است که میزان اخذ مالیات را از قشرهای مختلف به نسبت آنچه مشخص شده، تعیین می‌کنند، خاطرنشان کرد: دولت سیاست‌ها را مشخص می‌کند و اگر مجلس تغییری در درآمدها وارد کند باید از هزینه‌ها نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات ما از دولت و مجلس است، گفت: همه باید مسؤولیت بپذیرند و این طور نباشد که تنها سئوال بپرسد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه از هر صد نفری که کارخانه راه‌اندازی می‌کند، چند نفر از مدیران کارخانه نیز در شکست آن مسؤول هستند، اظهار کرد: من به کار در استان فکر می‌کنم و با این نیز کار ندارم که مسؤولی از من خوشش بیاید یا خیر؟ از جناح‎بندی سیاسی نیز دوری می‌کنم.

وی با بیان اینکه با تمام قدرت پشتیبان مسؤولان هستم، افزود: هر عدد و رقمی که در استان ارائه شود، مستندات آن را خواهم خواست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه فضای استان را از حاشیه‌سازی‌ها دور می‌کنم، تصریح کرد: امروز با نگاه کمک پیش می‌روم تا مشکلات را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هفت سال قبل تصویب کردیم که همدان کلانشهر است، ادامه داد: وقتی اتوبان، راه آهن، منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی و... را مصوب کردیم به دنبال این بودیم که همدان مدیریت منطقه را انجام دهد و نیازهای آن را پشتیبانی کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه 6 استان داریم که کمتر از دو ساعت با ما در ارتباط هستند و باید فکری برای آ‌ن‌ها کرد که چطور در تأمین نیازهای آنها ورود کنیم، گفت: منطقه ویژه اقتصادی به معنای تولید ثروت است و استان را به سمت اشتغال پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به رونق اقتصادی باید ببینیم در چه جایی قرار داریم، اظهار کرد: استان ما ظرفیت تبدیل به قطب ششم کشور در تولید و ثروت را دارد.

ارسال نظر: