یاسر جلالی
برنامه تغییر را باور کنیم
باور کنیم که دشمن با ایجاد فرصتهای اقتصادی متفاوت و ترویج مدل و قالب خاصی از کسبوکار و الگوهای تجارت، و نیز حمایت گسترده از فناوریهای فضای مجازی و مبتنی بر اینترنت، در راستای گسترش کمی و کیفی شبکه نفوذ و افزایش کارایی آن مشغول است؛ بیایید "دشمن" و "دشمنی دشمن" را باور کنیم ...
به گزارش « نسیم آنلاین »، یاسر جلالی طی یادداشتی با عنوان "برنامه تغییر را باور کنیم" نوشت:
نمیدانم چند بار دیگر باید مقامات و سیاستگذاران آمریکایی، ترکیب جمعیتی و اجتماعی را ایران تحلیل کنند و از بالا بودن درصد جمعیت زیر ۳۰ سال و انرژی و جاهطلبی جوانان ایرانی سخن بگویند؛ و چند بار دیگر از آقایان تا خانمها، از اوباما و کری تا کلینتون و رایس و بسیاری از مقامات کاخ سفید، وزارت دفاع، وزارت اصطلاحاً خارجه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی ایالاتمتحده از لزوم توجه به جوانان و زنان و کارآفرینان ایران و ظرفیت بالای اینترنت سخن بگویند؛ و چند بار در بروکینگز و کارنگی و مؤسسات مختلف و در پیام نوروزی و سخنرانیهای متعدد، برنامهشان برای ایران را با شوروی و چین و کوبا و کشورهای مخملی تطبیق دهند؛ و چند نشست تخصصی در اندیشکدهها و دانشگاههای آمریکایی در خصوص مؤلفههای تغییر، و پیشرانهای آن در ایران برگزار شود؛ و چند سند رسمی دولت و کنگره آمریکا از راهبرد امنیت ملی و گزارشهای چهارساله استراتژیک تا گزارشهای مراکز مطالعاتی در مورد روشها و برنامهها و ابزارهای تغییر با تمرکز بر شبکهسازی در میان جوانان و شناسایی رهبران آینده در دولت و کسبوکارها و تقویت جامعه مدنی در ایران باید منتشر شود؛ و چند برنامه اجرایی و سازوکار حمایتی مالی، فنی و اطلاعاتی توسط نهادهای سازمان دهنده تغییر ازجمله موقوفه ملی دموکراسی و اقمار آن در جهت توانمندسازی بخش خصوصی و نهادهای مدنی کمککار دستگاه هاضمه اقتصاد سرمایهداری و پشتیبان تغییر در ایران بهعنوان شرکای نیابتی ایالاتمتحده، باید پیادهسازی شود؛ چند آمریکایی ایرانیتبار دیگر که درواقع شهروند آمریکا و مجری سیاستهای این کشورند بهعنوان خطشکنان جبهه تغییر در ایران عمل کنند؛ و چند سند محرمانه با جزئیات کامل در رابطه با نفرات، تشکلها، مؤسسات، شرکتها، برنامهها، ملاقاتها و اقدامات ذیل برنامه جامع تعامل در ویکیلیکس باید منتشر شود؛ و چند...
... تا «برنامه جامع تعامل»، برای «تغییر» در ایران را باور کنیم.
تا باور کنیم که در سطح عمومی جامعه، جوانان، کارآفرینان و زنان بهعنوان عوامل تغییر و جامعه هدف اصلی در نظر گرفته شدهاند. باور کنیم که دشمن در حال به دست گرفتن ابتکار عمل برای ایجاد شبکهای منسجم و پراثر از این سه گروه در جهت مهندسی رفتار اجتماعی است. باور کنیم که شناسایی و برنامهریزی برای جوانان مستعد رهبری جریانهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و حتی دولتمردان آینده، ایجاد شبکه قوی و درواقع لشگر همفکر و هم سو با دشمن در داخل در حساسترین مناصب و شئون سیاسی و اجتماعی به صراحت در برنامه دشمن دنبال میشود.
تا باور کنیم که دشمن با ایجاد فرصتهای اقتصادی متفاوت و ترویج مدل و قالب خاصی از کسبوکار و الگوهای تجارت، و نیز حمایت گسترده از فناوریهای فضای مجازی و مبتنی بر اینترنت، در راستای گسترش کمی و کیفی شبکه نفوذ و افزایش کارایی آن مشغول است.
بیایید «دشمن» و «دشمنی دشمن» را باور کنیم...