با توجه وزارت ورزش و داشتن امکانات نتایج خوبی به دست می‌آوریم

سرمربی تیم ملی اسکواش بانوان: با پوشش اسلامی می‌توانیم دین و فرهنگ‌مان را در کشورهای مختلف ترویج دهیم

کدخبر: 2044471

نازنین حیدری گفت: برای نخستین بار در تاریخ اسکواش ایران تیم بانوان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شود که فرصت طلایی برای ما است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، تیم ملی اسکواش بانوان برای نخستین بار به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شود و فدراسیون جهانی نیز با پوشش اسلامی بانوان موافقت کرده است. نازنین حیدری، سرمربی تیم ملی اسکواش بانوان نیز که به همراه پرند دولتی‌زاده دو شاگردش را برای حضور موفق در این مسابقات آماده می‌کند، بسیار خرسند به نظر می‌رسد، چراکه آیلی نیری و فرشته اقتداری، دو شاگردش در مسابقات قهرمانی جهان فرصت خوبی را به دست آورده‌اند تا با ارائه عملکرد خوب فرهنگ ایرانی را در لهستان ترویج دهند.

سرمربی تیم ملی اسکواش بانوان دراین خصوص به « نسیم آنلاین » گفت: برای نخستین بار در تاریخ اسکواش ایران تیم بانوان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شود که فرصت طلایی برای شاگردانم است، چون با ورود به این مسابقات دیدگاهشان به این رشته و ورزش حرفه‌ای تغییر می‌کند. این اردو تا 14 مردادماه ادامه دارد که به لهستان، محل برگزاری مسابقات اعزام می‌شویم.

وی افزود: با پایان مسابقات قهرمانی جهان اردوهای تیم ملی به پایان نمی‌رسد بلکه تا رقابت‌های قهرمانی آسیا ادامه خواهد داشت و در میان این دو بازی پیکارهای آزاد اسکواش در مالزی برگزار خواهد شد.

نازنین حیدری اردوهای تیم ملی را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان کافی ندانست و اظهار داشت: برای شرکت در این مسابقات به اردوهای آمادگی و برنامه ریزی بیشتری نیاز داشتیم، اما با توجه به بودجه‌ای که وزارت ورزش در اختیار فدراسیون قرار می‌دهد نمی‌توانستیم توجهمان را روی این مسابقات بگذاریم. از طرفی تمام برنامه‌ریزی مان را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انجام داده بودیم که خوشبختانه آقای سلیمانی، رئیس فدراسیون توانستند با رایزنی‌هایی هزینه‌های این سفر را فراهم کنند.

وی ادامه داد: این مسابقات هدف اصلی و نهایی ما نیست تجربه خیلی خوبی برای بازیکنان ماست و بازیکنان نیز باید تمام تلاش خود را انجام دهند و تنها به دید تجربه نگاه نکنند و به دلیل نخستین حضورشان در مسابقات جهانی با لباس مصوب اسلامی است که در مسابقات قهرمانی جهان چنین رویدادی اتفاق نیفتاده است. به هر روی به دلیل مسائل مالی نتوانستیم از قبل نمی‌دانستیم که به این مسابقات اعزام می‌شویم یا خیر.

سرمربی تیم ملی اسکواش بانوان مشکلات این رشته را در مقایسه به قبل کمتر ارزیابی کرد و گفت: در سال‌های گذشته هیچگاه دکتر روانشناس و تغذیه را در کنار تیم نداشتیم و در این مسابقات امکانات خوبی داریم، اما بازیکنانم به حریف تمرینی نیاز دارند که سطح بالاتری داشته باشند. برای این امر باید از بازیکنان خارجی دعوت کنیم که بار دیگر مسائل مالی مطرح می‌شود و با این شرایط ترجیح می‌دهیم اگر بودجه‌ای وجود دارد صرف شرکت شاگردانم در مسابقات کنیم. فکر می‌کنم اگر وزارت ورزش دید بهتری به اسکواش داشته باشد و اگر بودجه و امکانات بیشتری در اختیارمان قرار گیرد مسلما مثل خیلی از رشته‌های دیگر راحت تر مدال کسب می‌کنیم.

وی که برای عملکرد بهتر شاگردانش در مسابقات قهرمانی جهان برنامه ریزی کرده است، اظهار داشت: ما شرایط امکاناتی را از لحاظ تمرین با تمرینات کشورهای مختلف شبیه‌سازی کردیم، اما این مسابقات خیلی بزرگ است و اسکواش بازان بزرگ دنیا حضور دارند، درحالیکه بازیکنان ما در سطح آسیا بازی کرده‌اند. ما در تلاشیم ابتدا بازیکنان را با کمک پزشکان روانشناس شان جلسه‌ای برگزار کنیم تا از لحاظ روانی استرس شان را کم کنیم که بازی خوبی انجام دهند صددرصد به چشم تجربه و زنگ تفریح به این مسابقات نگاه نمی کنیم و بازیکنانم باید بهترین عملکردشان را داشته باشند، چون می‌توانیم از این مسابقات نتیجه بگیرم که در مسابقات قهرمانی آسیا چه جایگاهی هستیم. بنابراین به مسابقات قهرمانی جهان به چشم تجربه نگاه نمی‌کنیم و عملکرد بازیکنان برای ما خیلی اهمیت دارد.

حیدری با اشاره به توجه کشورهای دیگر به پوشش اسلامی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: مسلما بازیکنانم به دلیل داشتن حجاب اسلامی و بازی با پوشش اسلامی مورد توجه هستند و این عوامل باعث عملکرد خوبشان خواهد شد. این پوشش ثابت می‌کند که بانوان می‌توانند با پوشش اسلامی ورزش کنند و در مسابقات حاضر شوند. ما وقتی در مسابقات آسیایی نیز شرکت می‌کنیم تعجب می کنند که چطور با این حجاب بازی می‌کنند و همیشه در این مورد از ما سوال می‌کنند و فکر می کنم می‌توانیم از این طریق دین و فرهنگ مان را در کشورهای مختلف ترویج دهیم.

ارسال نظر: