وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی:

فلسطین تنها با حمایت اعراب با اسرائیل صلح می‌کند

کدخبر: 2044680

"زیپی لیونی" تاکید کرد که راهکار دو دولتی تنها راه حفظ اسرائیل بوده و بدون حمایت اعراب، سران فلسطینی با اسرائیل صلح نمی‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "زیپی لیونی" وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از راهکار دو دولتی، صلح با فلسطین را منوط به صلح با اعراب دانست.

لیونی طی سخنرانی در کنفرانس روزنامه «هاآرتص» در لندن با بیان اینکه بریتانیا و اسرائیل در جنگ با تروریسم متحد هستند، بازداشت سران اسرائیلی در انگلیس به جرم جنایات جنگی را یک نمایش پوچ توصیف کرد.

در حالی که بنظر می‌رسید لیونی از احضار شدنش به پلیس بریتانیا برای بررسی جنایات جنگی علیه غزه ناراحت بود، گفت: «ما وزرای انگلیس را برای بازجویی احضار نمی‌کنیم و چنین چیزی را نیز از آنها انتظار داریم.»

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان یهودیان در مناطق مختلف دنیا، کمتر اسرائیل را درک می‌کنند، افزود: اسرائیل یک دولت یهودی از دیدگاه ملی‌گرایی است و نه از دیدگاه دینی.»

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در دفاع از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل تاکید کرد: دو دولت برای دو ملت البته نه به نفع فلسطینیان و نه آنطور که جامعه جهانی می‌خواهد، راه یهودی نگاه داشتن اسرائیل و حفظ ارزش‌های دموکراتیک آن است. حتی اگر تشکیل دولت یهودی به معنای پس دادن بخشی از زمین‌ها باشد.

لیونی با بیان اینکه هر روزی که بدون توافق با فلسطینی‌ها بگذرد، از نظر او یک روز از دست رفته است، افزود: بسیاری از اسرائیلی‌ها به راهکار دو دولتی اعتقاد دارند این در حالی است که مخالفان کابینه فعلی، «خائن» توصیف می‌شوند.

وی وضع فعلی را ناپایدار توصیف کرده و تصریح کرد: شهرک‌سازی‌های بیشتر باعث امنیت بیشتر اسرائیل نخواهد شد. آنها نتیجه ایدئولوژی اسرائیلی ارتز بوده که اشتباه نیز هستند.

وزیر خارجه سابق اسرائیل با ادعای اینکه دولت‌های عربی اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند، گفت: ایده‌های صلح منطقه‌ای اغواگر هستند اما تا زمانی که تغییر اساسی درباره فلسطین حاصل نشود، اعراب با اسرائیل صلح نمی‌کنند. هیچ رهبر فلسطینی نمی‌تواند بدون حمایت اعراب، با اسرائیل صلح کند.

ارسال نظر: