تازه های رادیو:

"عیدانه" و"بی بی شبکه" در رادیو نمایش/ "چراغ" عید فطر روشن می‌شود

کدخبر: 2045099

شبکه های رادیویی نمایش و تهران ویژه برنامه هایی را که برای پخش در عید سعید فطر تدارک دیده اند، اعلام کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجموعه نمایش‌های «عیدانه» و «بی بی شبکه» عناوین آثاری هستند که از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شوند.

«عیدانه» به کارگردانی جواد پیشگر، ساعت ۱۵:۱۵ روی آنتن می‌رود و داستان آن درباره نوید و نوال است که به کمک رضا سعی داشته زمین‌های اطراف باغ را زیر کشت ببرند و برای جالیزکاری آماده کنند اما مشهدی غلام مخالفت کرده و اجازه این کار را نمی‌دهد که درنهایت روز عید فطر اتفاقاتی می افتد که شنیدنی است.

«بی بی شبکه» نیز به کارگردانی جواد پیشگر ساعت ۱۶ از رادیو نمایش پخش می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده است: بی بی پس از دستکاری گوشی موبایلش سیستمی طراحی می‌کند که هرگاه اهل خانه غرق گوشی‌های شان می‌شوند خود به خود گوشی‌ها را خاموش می‌کند و تا زمانی که به گفتگوی صمیمانه ننشینند قادر به استفاده از شبکه نیستند. این مساله نخست آزرده‌شان می‌کند اما سرانجام خانواده را به هم نزدیک می‌کند.

این آثار با هنرنمایی بازیگران، تهیه کنندگان، نویسندگان، صدابرداران و افکتورها در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده و در این روز فرخنده روی آنتن رادیو نمایش می‌روند.

شاد باش «نورسیده» با رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با «نورسیده» در عید بزرگ مسلمانان با اجرای مسابقه، علاقمندان را ثبت نام می کند. «نو رسیده» عیدانه شبکه رادیویی تهران است که در فضای ترکیبی از مخاطبان برای شرکت در مسابقه عیدانه دعوت به عمل می آورد.

مهدی مجنونی تهیه کننده برنامه در این زمینه گفت: ویژه برنامه «نو رسیده» در سه بخش اطلاعات عمومی، استعدادهای شخصی مانند ترانه‌سرایی، بازیگری، دوبله و تقلید صدا و اطلاعات عمومی اجرا به برگزیدگان جوایز اهدا خواهد کرد.

وی از حضور هنرمندان، ورزشکاران و خوانندگان در این برنامه خبر داد و افزود: در بخش دیگری از برنامه با هنرمندان سینما و تلویزیون و قهرمانان ورزشی کشورمان گفتگو می شود و گزارشگران با حضور در سطح شهر حال و هوای این عید و تغییر و تحولات پس از سپری شدن این ماه مبارک را به سمع شنوندگان می رسانند و دستاوردهای این ماه و مفهوم واقعی عید فطر را مطرح می کنند.

ویژه برنامه «نو رسیده» کاری از گروه تهران و رویداهای شبکه رادیویی تهران است که چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ و به مدت ۴۰ دقیقه مهمان خانه های مخاطبان است.

علاقمندان به شرکت در مسابقه ویژه عید فطر می توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۰۹۴ در این مسابقه شرکت کنند.

تفسیر بزرگ ترین عید مسلمانان در «چراغ»

ویژه برنامه «چراغ» شبکه رادیویی تهران نگاهی به عید فطر در گستره شعر و ادبیات فارسی دارد.

انسیه سمیع پور تهیه کننده برنامه از تفسیر بزرگترین عید مسلمانان در اشعار فارسی خبر داد و گفت: عید فطر در گستره زبان فارسی یک پدیده خام برای پرداخت شاعرانه بوده و هست و شاعران به فراخور ریشه های اجتماعی و مذهبی این اتفاق بزرگ، اشعاری سروده اند.

عید فطر بیش از سایر اعیاد اسلامی مورد توجه شاعران قرار گرفته و در حوزه های محتوایی و مضمون سازی بهانه ای برای ایجاد تصویرهای بدیع عرفانی و عاشقانه شده است.

وی به شعر خوانی اشعار عیدانه در این برنامه اشاره کرد و گفت: سعید اسلام زاده و احمد خالصی کارشناسان برنامه ضمن بررسی تاثیر عید فطر بر ادبیات فارسی و اشعار، شعرایی در این زمینه معرفی می کنند و آثار آنها را می خوانند.

برنامه «چراغ» چهارشنبه از ساعت ۲۱ نگاه شاعران به ویژه بزرگانی چون حافظ، مولانا، عطار نیشابوری یا ناصرخسرو قبادیانی را به عید سعید فطر تحلیل و بررسی می کنند.

ارسال نظر: