آغاز تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی درباره رسوایی جدید مالی بنیامین نتانیاهو

کدخبر: 2045167

پلیس رژیم صهیونیستی پرونده دیگری را حول پول‌های دریافتی از سوی نخست وزیر این رژیم بعد از سال ۲۰۰۹ آغاز کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: بعد از تشکیل پرونده‌هایی درباره دریافت یک میلیون دلار از مفسد اقتصادی فرانسوی و بی‌موالاتی «سارا نتانیاهو» در حفظ اموال نخست وزیری، اکنون پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات جدیدی را علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم بخاطر دریافت کمک‌های مالی غیرقانونی خارجی آغاز کرده است.

شبکه دو رژیم صهیونیستی گزارش داد نقل‌وانتقالات مالی که پلیس آنها را بررسی می‌کند، برای زمانی بعد از بدست گرفتن دوباره نخست وزیری از سال 2009 است.

این تحقیقات که از سوی گروهی از کارآگاهان و وکلای اسرائیلی انجام می‌شود، محدود به این رژیم نبوده و در کشورهای دیگر نیز پیگیری می‌شود.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» یک منبع مطلع اعلام کرد، اقدامات زیادی حول وقایعی که نخست وزیر در آن درگیر بوده، انجام می‌شود.

بنیامین نتانیاهو نیز در واکنش به این گزارشات، تحقیقات پلیس را «بی‌معنی» توصیف کرده و گفت: «هر زمانی که به یک سفر تاریخی خارج از کشور می‌روم، درباره این تحقیقات می‌شنویم.»

وی مدعی شد که هیچ پایه و اساسی برای این گزارشات پلیس وجود ندارد.

پیشتر پلیس اسرائیل در بازجویی از همسر نتانیاهو خواسته بود تا جزئیات دست داشتنش در اداره اقامتگاه‌های نخست وزیری را ارائه داده و توضیح دهد آیا بودجه حکومتی را صرف خدمه اقامتگاه‌های خصوصی کرده‌اند یا خیر.

یگان ویژه پلیس صهیونیستی «لاهاو 433» با همکاری «آویخای مندلبیت» دادستان این رژیم نیز چندی پیش تحقیقاتی محرمانه را حول پرونده‌های الحاقی درباره نخست وزیر این رژیم آغاز کرده بود.

مهمترین پرونده فساد مالی که درباره نتانیاهو مطرح می‌شود، دریافت یک میلیون دلار از «آرناود میمران» متخلف و مفسد اقتصادی فرانسوی است که گفته می‌شود برای تبلیغات نخست وزیری هزینه شد.

ارسال نظر: